اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پانتا بار دیگر درباره کاهش بودجه نظامی آمریکا هشدار داد

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع آمریکا با هشدار درباره عواقب ناخوشایند کاهش بودجه نظامی این کشور از کنگره خواست تا هر چه سریعتر برای جلوگیری از اجرای قانون کاهش بودجه اقدامی را صورت دهد.

پانتا بار دیگر درباره کاهش بودجه نظامی آمریکا هشدار داد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا روز گذشته با هشدار درباره عواقب کاهش 500 میلیارد دلار دیگر از بودجه نظامی آمریکا از کنگره خواست تا هر چه سریعتر اقداماتی را صورت داده و مانع از دور جدید کاهش بودجه نظامی این کشور شود.

وی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: کنگره نمی‌تواند از رسیدگی به بدهی‌ها و مشکلات مربوط به کسری بودجه که به دنبال این کاهش شدید بودجه نظامی ایجاد خواهد شد، خودداری کند. مردان و زنانی که در ارتش و وزارت دفاع خدمت می کنند و همچنین خانواده های آنها باید بدانند و اطمینان داشته باشند که ما به تعهدات خود در قبال آنها و خانواده هایشان عمل خواهیم کرد.

بنا بر این گزارش، "کارل لوین" رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا این ماه اعلام کرده بود که چندین گروه مختلف از قانونگذاران کنگره گفت‌وگوهایی را درباره اینکه چطور با موضوع کاهش بودجه برخورد کنند. بحث ها درباره کاهش بودجه به ویژه کاهش بودجه نظامی آمریکا بیش از یک سال است که در کنگره آمریکا مطرح است و حتی پیش از انتخابات ماه نوامبر سال 2010 که انتخابات کنگره نیز برگزار شد، باز هم صحبت‌هایی از به تأخیر انداختن اعمال کاهش بودجه نظامی آمریکا مطرح بود.

قانونگذاران جمهوریخواه در مجلس نمایندگان روز جمعه "هری رید" رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنای آمریکا را به متوقف کردن تلاش‌ها برای ممانعت از اجرای دور جدید کاهش بودجه نظامی آمریکا در تاریخ 2 ژانویه متهم کردند و از وی خواستند تا طرح خود را ارائه دهد و از ایجاد سد برای اجرای طرح‌های پیشنهادی دیگران خودداری کند.

با این وجود پنتاگون اعلام کرده تا زمانی که کنگره اقدامی جدی برای تغییر قانون صورت ندهد این وزارتخانه مجبور خواهد بود تا کاهش بودجه نظامی را از 2 ژانویه اجرا کند و تمام برنامه های خود را تا حد امکان کاهش دهد تا بتواند کاهش بودجه لازم را اعمال کند.

بر اساس این گزارش، قانون کنترل بودجه آمریکا که سال گذشته به تصویب کنگره رسید، ایجاب می کند تا وزارت دفاع آمریکا دست‌کم 487 میلیارد دلار از بودجه خود را تا ده سال آینده کاهش دهد. این قانون در راستای تلاش‌ها برای کاهش کسری بودجه تریلیون دلاری دولت آمریکا تصویب شده است.

پیش از این وزیر دفاع آمریکا بارها درباره عواقب کاهش بودجه شدید وزارت دفاع آمریکا هشدار داده بود و این در شرایطی است که بودجه نظامی آمریکا بیش از اینکه برای مسائل دفاعی هزینه شود، صرف راه اندازی جنگ های مکرر این کشور می‌شود.

انتهای پیام/ض.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول