اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اولین سفیر آمریکا در میانمار در طول 20 سال گذشته منصوب شد

خبرگزاری فارس: مجلس سنای آمریکا از انتصاب یک مقام ارشد دفاعی واشنگتن در امور آسیا و اقیانوس آرام به عنوان اولین سفیر آمریکا در میانمار در 22 سال گذشته خبر داد.

اولین سفیر آمریکا در میانمار در طول 20 سال گذشته منصوب شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، مجلس سنای آمریکا انتصاب اولین سفیر واشنگتن در میانمار در 22 سال گذشته را تائید کرد.

بر اساس این خبر، "درک میچل" به عنوان فرستاده ویژه "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا از آگوست سال گذشته میلادی تاکنون در میانماری که تحت سلطه نظامی بوده است، در راستای ترغیب اصلاحات دراماتیک در این کشور فعالیت کرده است.

"میچ مک کانل" رهبر جموریخواهان سنای آمریکا از انتصاب میچل به عنوان اولین سفیر آمریکا در میانمار که روز جمعه به صورت شفاهی اعلام شد، استقبال کرد و گفت که تجربه میچل در راستای عملکرد خوب آمریکا در منطقه خدمت خواهد کرد.

در ادامه این خبر آمده است که میچل پیشتر به عنوان مقام ارشد دفاعی آمریکا در امور آسیا و اقیانوس آرام فعالیت داشته است.

آمریکا در شرایط فعلی از طریق کاردار خود به عنوان یک دیپلمات رده پائین در میانمار حضور دارد؛ ارتقاء روابط آمریکا با این کشور بخشی از تلاش های واشنگتن در راستای خارج کردن میانمار از انزوا بعد از 5 دهه حکومت استبدادی در این کشور است.

میانمار نیز یک سفیر را به آمریکا اعزام خواهد کرد.

خبر انتصاب اولین سفیر آمریکا در میانمار بعد از گذشت 22 سال در شرایطی گزارش می شود که واشنگتن در سال 1988 میلادی، متعاقب سرکوب قیام های مردمی میانمار به دست نظامیان حاکم در این کشور، سفیر خود را از میانمار فرا خواند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول