اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مالکی: عراق هرگز با اسرائیل رابطه برقرار نمی‌کند

خبرگزاری فارس: نخست وزیر عراق اعلام کرد که کشورش بدنبال بهبود سطح روابطش با تمام دولت‌ها و کشورهای جهان به استثنای رژیم صهیونیستی است.

مالکی: عراق هرگز با اسرائیل رابطه برقرار نمی‌کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "النخیل"، "نوری المالکی" نخست‌وزیر عراق دیروز تاکید کرد که دولتش در برقراری رابطه با هیچ کشوری تحت تاثیر مسائل طائفه‌ای، فرقه‌ای و مذهبی نخواهد بود اما هرگونه برقراری رابطه با اسرائیل را رد می‌کند.

نخست‌وزیر عراق طی سخنرانی دیروز خود در مراسم روز "زندانی سیاسی" در بغداد گفت: عراق رابطه با هیچ دولت و کشوری را رد نمی‌کند، بلکه بدنبال بهبود روابط با تمامی کشورهاست. ضمن اینکه عراق تحت تاثیر مسائل طائفه‌ای، عرقی و مذهبی عمل نمی‌کند اما به هر حال اسرائیل را رد می‌کند.

وی افزود که در مقابل این گشاده‌دستی عراق دربرقراری روابط با تمام کشورهای جهان، این کشورها نیز باید احترامی متقابل به دولت و روند سیاسی عراق بگذارند.

این درحالی است که یک منبع آگاه عالیرتبه آمریکا از تحرکات اسرائیل در کنار آمریکا برای متقاعد کردن دولت عراق به منظور به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به مانند یک دولت، خبر داده است.

وی تصریح کرد: مقامات مسئول اسرائیلی به همتایان آمریکایی خود اعلام کرده‌اند که دیگر صبرشان تمام شده است، بویژه که ده سال از تغییر حاکمیت در عراق می‌گذرد اما موضع این دولت تغییری نکرده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: اسرائیل از موضع قاطع عراق در عدم برقراری هرگونه رابطه با تل‌آویو ناراضی و خشمگین است.

وی افزود: آمریکا می‌گوید که ملت عراق هنوز برای پذیرش این امر آمادگی ندارند و واژه "یهود" در فکر و یاد ملت عراق به معنای تجاوز به حقوق فلسطینی‌هاست. با این وجود دولت آمریکا بارها تلاش کرده تا مقامات سیاسی عراق را متقاعد کند که اسرائیل را به رسمیت بشناسند اما آنها از این کار ابا دارند.

این منبع آگاه افزود: اسرائیل برخی مقامات سیاسی عراق از جمله "الآلوسی" را برای از بین بردن ترس موجود از تل‌آویو به طرف خود جذب کند که در این راه موفق هم بوده و برخی از شخصیت‌های سیاسی عراق برای دیدار و رابطه محرمانه با اسرائیل، موافقت کرده‌اند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول