اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

/جمع‌بندی نشست ژنو هرگز کنار گذاشتن اسد نبود/

لاوروف: برخی‌ها تمایل به شکست طرح عنان دارند/شبکه‌های غربی تصویر نادرستی ارائه می‌کنند

خبرگزاری فارس: سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه امشب ضمن انتقاد شدید از کشورهای کارشکن در مسیر طرح کوفی عنان، خواستار پایان خشونت‌ها شد.

لاوروف: برخی‌ها تمایل به شکست طرح عنان دارند/شبکه‌های غربی تصویر نادرستی ارائه می‌کنند

به گزارش فارس با پایان یافتن نشست ژنو با موضوع آینده سوریه، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه با حضور در نشست خبری به بیان مواضع کشور خود در قابل مذاکرات و آینده سوریه پرداخت.

سرگی لاوروف در ابتدا به طرح کوفی عنان پرداخته عنوان کرد که تمام گروه‌های سوری باید در آینده این کشور شرکت کنند، و مردم در روندی دموکراتیک درباره آینده این کشور تصمیم گیری کنند.

وی عنوان کرد که دلایلی وجود دارد که برخی گروه‌های مسلح نمی‌خواهند موضوع سوریه حل شود. او از دولت‌هایی که بر گروه‌های مسلح نفوذ دارند خواست تا از این گروه‌ها بخواهند که به طرح کوفی عنان پایبند باشند.

او در ادامه به انتقاد از دولت‌های غربی پرداخت، و عدم دعوت از ایران و عربستان در این نشست را نشانه ای از عدم حمایت از طرح کوفی عنان دانست. او ابراز امیدواری کرد که در ادامه در دعوت از کشورها بازنگری شده و گستره شرکت کنندگان در این گفت‌و گو ها افزایش یابد.

وزیر خارجه روسیه همچنین عنوان کرد که برخی دولت‌ها دوست دارند تا طرح عنان شکست بخورد. به گفته وی این کشورها می‌خواهند تا تنش در سوریه هرچه بیشتر شود.

او از اقدام اتحادیه عرب در بستن شبکه‌های سوری انتقاد کرد و عنوان کرد که این کار در حالی انجام می‌شود که دائما صحبت از آزادی بیان خبرنگاران مطرح می‌شود. وی همچنین اقدام گروه‌های مسلح در حمله به دفتر یکی از شبکه‌های تلویزیون سوریه در دمشق را نیز نمونه ای دیگر از این اقدامات دانست.

وی در ادامه از شبکه‌های عربی غربی به دلیل ارائه تصویر نادرست از آنچه که در سوریه می‌گذرد، انتقاد کرد. به عنوان نمونه لاوروف به استعفای دسته جمعی خبرنگاران شبکه الجزیره در اعتراض به ارائه تصویر نادرست از سوریه اشاره کرد.

او همچنین از شبکه های یورو نیوز، سی ان ان، و بی بی سی نیز نام برد و عنوان کرد که این شبکه ها تصویر ضبط شده با تلفن همراه را نمایش می دهند که این تصاویر غیرقابل استناد است.

لاوروف این رفتار شبکه‌های غربی را تلاش برای نشان دادن تصویر غیرواقعی از سوریه دانست و به گفته وی این شبکه ها تلاش می کنند تا نشان دهند که برای اصلاحات در سوریه دیر شده است.

او اعلام کرد که روسیه از تمام نفوذ خود بر دولت سوریه استفاده خواهد کرد تا طرح کوفی عنان اجرا شود. وی از گرو‌ه‌های مسلح نیز خواست تا با پایان دادن به خشونت‌ها به طرح عنان پایبند باشند.

لاوروف عنوان کرد که امکان خروج نیروهای سوری از شهرها تا زمانی که خشونت متوقف نشده باشد، وجود ندارد. به گفته وی گروه‌های مسلح و مخالفان در درون خود اختلافات زیادی دارند. او مسلح کردن مخالفان را بر خلاف قوانین بین المللی دانست.

او در نهایت عنوان کرد که جمع بندی نشست امشب هرگز کنار گذاشتن اسد نبود، بلکه دور نگاه داشتن گروه‌هایی بود که خواستار استفاده از ابزارهای مسالمت آمیز نیستند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول