اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تداوم بازداشت‌های سیاسی در کرانه باختری

اعتصاب غذای یکی از فرماندهان حماس در زندان‌های تشکیلات خودگردان

خبرگزاری فارس: یکی از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در شهر بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری، در اعتراض به بازداشت سیاسی خود، دست به اعتصاب غذای نامحدود زد.

اعتصاب غذای یکی از فرماندهان حماس در زندان‌های تشکیلات خودگردان

به گزارش فارس، خانواده شیخ "حسن محمد الوردیان" (58 ساله) در گفت‌وگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کردند که وی از بیماری های فشار خون و افزایش مداوم قند خون رنج می برد و پس از آنکه روز چهارشنبه گذشته از سوی سرویس های حفاظت اطلاعات تشکیلات خودگردان بازداشت شد، تصمیم به اعتصاب غذا گرفت و تاکید کرده تا آزادی از زندان، اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد.

این خانواده ضمن اشاره به اینکه شیخ وردیان در سلول های انفرادی زندان های سرویس های حفاظت اطلاعات از شرایط بسیار سخت و ناگوار برخوردار است، مسئولیت کامل جان وی را متوجه محمود عباس رئیس انتصابی تشکیلات خودگردان دانستند.

شیخ وردیان یکی از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی حماس در شهر بیت لحم است که حدود 10 سال در زندان های رژیم صهیونیستی در اسارت به سر برده و سرویس های امنیتی رام الله اعم از سرویس های حفاظت اطلاعات و سازمان اطلاعات نیز چندین مرتبه وی را بازداشت کرده اند.

تداوم بازداشت های سیاسی در کرانه باختری

سرویس های امنیتی رام الله در ادامه بازداشت اعضای حماس در کرانه باختری، 2 تن از آنان را در نابلس و طولکرم بازداشت کرده و یکی از آزادگان مشمول قرارداد مبادله "وفاداری به آزادگان" را نیز مجددا بازداشت کردند.

سرویس‌های حفاظت اطلاعات استان طولکرم، "معاذ الخصیب" اسیر آزاده ساکن شهرک "قفین" را بازداشت کردند. وی فرزند "فتحی الخصیب" فرمانده قسامی است که به 36 بار حبس ابد محکوم شده است.

همچنین وی سومین برادر از این خانواده است که طی یک هفته گذشته بازداشت شده است، به گونه‌ای که سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان در چند روز گذشته، 2 تن از برادران وی به اسم های محمد و عبدالرحمان را بازداشت کرده بودند.

از سوی دیگر سرویس های اطلاعاتی رام الله در استان نابلس، چند روز پیش "انس عواد" از ساکنان شهرک "عورتا" را بازداشت کرده بودند. وی قبلا نیز چندین مرتبه سابقه بازداشت سیاسی داشته است.

در همین راستا، سرویس های حفاظت اطلاعات "مصعب سعدی السخل" (18 ساله) از ساکنان شهر نابلس را به هنگام بازگشت از غزه بازداشت کردند. وی برای ملاقات با برادرش "نائل السخل" که یکی از اسرای آزاده مشمول قرارداد وفاداری با اسرا است و یکبار محکوم به حبس ابد شده بود، به غزه رفته بود. این در حالی است که " مصطفی"، دیگر برادر آنها همچنان در زندان "جلبوع" تحت بازداشت بوده و به 11 سال حبس ابد محکوم شده است.

از سوی دیگر، دادگاه نابلس مدت محکومیت سامر شراب را که به 15 روز بازداشت محکوم شده بود و هم اکنون تحت بازجویی است، بار دیگر تمدید کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول