اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌رضوی:

لغو پرواز حجاج شایعه است / زمان اعزام جابه جا شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت استان خراسان‌رضوی با رد لغو پروازهای حج از مشهد، گفت: هیچ پروازی لغو نشده و تنها زمان اعزام کاروان‎ها جابه‎جا شده است.

لغو پرواز حجاج شایعه است / زمان اعزام جابه جا شده است

مسعود مجردی در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد درباره شایعه لغو پروازهای حج از مشهد و عدم صدور روادید توسط کنسولگری عربستان در مشهد، اظهار کرد: چنین مسئله‎ای صحت ندارد و کنسولگری باز است و به درخواست‎های ما جواب می‎دهد اما در زمان اعزام کاروان‎ها جابه‎جایی‎های صورت گرفته است که این مشکل از سوی ما است و ارتباطی به عربستان ندارد.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان‌رضوی افزود: تمام پروازهای مربوط به عربستان در حال انجام است و هیچ پروازی لغو نشده است و کاروان‎ها در حال اعزام هستند.

مجردی در ارتباط با علت جابه‌جایی زمان اعزام کاروان‎ها، گفت: ما برای دریافت ویزا برای کاروان‌ها باید مبلغی با عنوان رقم طلب به شرکت طرف قرارداد خود بدهیم که این مبلغ برای صدور ویزا به عربستان داده می‎شود و باید پس از اعلام اطلاعات کاروان‎ها واریز شود اما برخی کاروان‎ها دیرتر از موعد مقرر این رقم را پرداخت می‎کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان‌رضوی افزود: عربستان از ما خواسته است کاروان‎هایی که رقم طلب‎های خود را داده‎اند اعزام کنیم و ما همزمان اعزام کاروان‎هایی که اعزامشان تا 20 روز آینده بوده و رقم طلب‎های خود را پرداخت کرده بودند را جلو انداخته‏ایم و در حال اعزام هستیم.

وی افزود: ما کاروان‎هایی که اطلاعاتشان را ارائه و رقم طلب خود را داده بودند با کاروان‎هایی که این کار را نکرده بودند جابه‌جا کرده‎ایم تا کاروان‎ها اعزام شوند و خللی در اعزام‎ها رخ ندهد و کاروان‎هایی که اعزامشان به عقب افتاده است به محض پرداخت رقم طلبشان اعزام می‎شوند.

وی در ارتباط با میزان طلب گفت: کاروان‎ها برای دریافت ویزا از عربستان باید اطلاعات خود را انتقال بدهند که ما این اطلاعات را به شرکت طرف قرارداد خود برای چک و صدور ویزا انتقال می‎دهیم و بر اساس این اطلاعات آن شرکت به ما کدهایی می‎دهد.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان‌رضوی افزود: هنگامی که کارهای اداری صورت می‎گیرد بر اساس همان کدها کنسولگری عربستان برای مسافران ایرانی ویزا صادر می‎کند که برای انجام این کار مبلغی با عنوان رقم طلب اضافه بر مبلغ ویزا از طرف ما پرداخت می‎شود که برخی کاروان‎ها زودتر از موعد این رقم را پرداخته‎اند و برخی دیرتر پرداخته یا هنوز نپرداخته‎اند و عربستان از ما خواسته فعلا آنهایی را که مبلغ رقم طلب را پرداخته‎‏اند اعزام کنیم.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما نمی‏توانیم ویزای کاروان‏‎هایی که رقم طلب خود را نداده‎اند اما، زمان پروازشان فرا رسیده است را لغو کنیم زیرا که هزینه بر است به همین خاطر زمان اعزام کاروان‎ها را جابه‎جا کرده‎ایم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول