اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مواضع ضد و نقیض مقامات آنکارا در قبال تحولات سوریه

خبرگزاری فارس: معاون نخست وزیر ترکیه که قبلا گفته بود با سوریه سر جنگ ندارند و حقوق خود را از طریق حقوقی دنبال می‌کنند، این بار از سر نزاع با دولت دمشق سخن راند.

مواضع ضد و نقیض مقامات آنکارا در قبال تحولات سوریه

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، در حالی که به دنبال سرنگونی جنگنده متجاوز نیروی هوایی ترکیه توسط سوریه در 22 ژوئن گذشته مقامات ترکیه در اولین واکنش‌ها سخن از اعتدال و حل مسئله از طرق دیپلماتیک و حقوقی می‌زدند، این روزها تغییر لحن مقامات آنکارا از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر و معاون نخست وزیر ترکیه جلب توجه می‌کند.

بلنت آرینچ معاون نخست وزیر ترکیه در مراسمی که در شهر الازیغ برگزار شده بود با اشاره به تنش موجود در روابط ترکیه با سوریه اظهار داشت که با سوریه سر نزاع دارند. وی مدعی شد دلیل این امر کشتار مردم سوریه توسط دولت دمشق است.

پیش از این آرینچ در اولین واکنش رسمی خود به ماجرای سرنگونی جنگنده متجاوز ترکیه توسط سوریه گفته بود که با سوریه هرگز نخواهند جنگید و موضوع را از طرق حقوقی و دیپلماتیک دنبال خواهند کرد.

اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز که در اوایل این ماجرا لحنی ملایم بکار می برد، این روزها در هر سخنرانی خود منجمله سخنرانی دیروز اش در شهر ارزروم سوریه و بشار اسد را تهدید کرد.

عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه از جمله رهبران بلندپایه ترکیه است که در موضع گیری علیه سوریه چرخشی آشکار داشته و دولت دمشق را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرده است.

کارشناسان مسائل منطقه تغییر لحن مقامات بلندپایه آنکارا را ناشی از تحریک ترکیه از سوی دولت های غربی و به خصوص اعضای ناتو برای کشاندن این کشور به جنگ با سوریه عنوان می کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول