اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تظاهرات "انتقال کامل قدرت" در میدان التحریر+ فیلم

خبرگزاری فارس: تظاهرات صدها هزار مصری در حالی در میدان التحریر آغاز شده که قرار است محمد مرسی رئیس جمهور منتخب در میان اجتماع گسترده مردمی سخنرانی خود را ایراد کند.

تظاهرات "انتقال کامل قدرت" در میدان التحریر+ فیلم

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از شبکه الجزیره، هزاران نفر از مردم مصر با برگزاری اولین تظاهرات در میدان التحریر پس از پیروزی نامزد اسلامگرای این کشور در انتخابات ریاست جمهوری، خواستار تسلیم بی قید و شرط قدرت از نظامیان به دولت این کشور شدند.

تظاهرات امروز به دعوت "مجلس امنای انقلاب مصر" برگزار شده است. مجلس امنای انقلاب مصر چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای از مردم این کشور دعوت کرد که در تظاهرات میلیونی " انتقال کامل قدرت" در روز جمعه در میدان التحریر قاهره و دیگر میدان‌های شهرها و استان‌های مصر شرکت کنند.

پیش از آغاز این تظاهرات محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر که برای برگزاری نماز جمعه به مسجد دانشگاه الازهر رفته بود، مورد استقبال هزاران مصری قرار گرفت.

مردم مصر از تصمیمات اخیر شورای نظامی در انحلال پارلمان این کشور و تصویب متممی که اختیارات رئیس جمهور را محدود می‌کند خشمگین هستند و تاکید دارند این تصمیمات باید لغو شود.

تظاهرات صدها هزار مصری در میدان التحریر

تظاهرات‌کنندگان همچنین تاکید دارند که رئیس جمهور منتخب باید مقابل مردم یا مجلس الشعب سوگند یاد کند نه مقابل دادگاه قانون اساسی مصر چرا که این اقدام را غیرقانون دانسته که توسط شورای نظامی در قالب متمم قانون اساسی مطرح شده است.

بر اساس مکمل قانون اساسی (اعلامیه سلب اختیارات رئیس جمهور) که نیروهای انقلابی آن را رد می کنند، رئیس جمهور باید در برابر دادگاه قانون اساسی سوگند یاد کند.

دادگاه عالی قانون اساسی روز پنجشنبه مجمع عمومی فوق العاده خود را برای بررسی پیشنهاد ادای سوگند مرسی در مجلس الشعب برگزار کرد و پس از بررسی ، اعضای آن این پیشنهاد را رد کردند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول