اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشکنی دیپلمات‌های غربی برای بی‌نتیجه ماندن اجلاس ژنو

خبرگزاری فارس: نشست ژنو در حالی قرار است فردا با محور موضوع سوریه برگزار شود که کشورهای غربی تلاش خود برای به شکست کشاندن این مذاکرات را ادامه می‌دهند.

کارشکنی دیپلمات‌های غربی برای بی‌نتیجه ماندن اجلاس ژنو

به گزارش مانیتورینگ فارس، کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل اعلام کرد که امروز نشست مقدماتی درباره کنفرانس سوریه در ژنو برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش در نشست امروز رایزنی‌های اولیه و هماهنگی بین دیپلمات‌های حاضر برای نشست فردا انجام می‌شود.

فردا ژنو با حضور چین، روسیه، آمریکا، فرانسه، انگلیس، ترکیه، عراق، کویت، قطر و برخی سازمان‌های بین المللی میزبان نشستی با محوریت بحران سوریه خواهد بود.

در نشست ژنو از کشورهای ایران و عربستان که از مهمترین بازیگران منطقه ای محسوب می شوند، برای شرکت در این کنفرانس دعوت نشده است.

الجزیره مدعی شده که روسیه در قبال این نشست مواضع و تحفظاتی دارد که مربوط به طرح کوفی عنان در مورد مرحله انتقالی در سوریه است و این مواضع مانع از دستیابی به توافق است.

این شبکه مدعی شده که روسیه عامل بی نتیجه بودن رایزنی‌های اولیه در ژنو بوده است.

براساس طرح کوفی عنان قراراست در سوریه یک دولت وحدت ملی تشکیل شود که گروه های معارض حضور داشته باشند ولی آمریکا به شدت تاکید دارد تنها در صورتی این طرح را می‌پذیرد که بشار اسد در این کابینه نباشد و در مقابل سوریه مخالف این کارشکنی واشنگتن است.

برخی دیپلمات های در ژنو مدعی شده اند که وزرای خارجه آمریکا، فرانسه و انگلیس تهدید کرده‌اند که در صورت تردید به دستیابی نتیجه موفق در نشست ژنو شرکت نخواهند کرد.

بهانه جویی غربی در مورد نشست ژنو ابتدا در مورد موضوع حضور یا عدم حضور ایران بود ولی در حال حاضر پس از اینکه تهران در این نشست حاضر نشده، واشنگتن تلاش دارد تا بهانه بشار اسد مذاکرات ژنو را که توسط مسکو پیشنهاد شده را به شکست بکشاند.

رسانه‌های همسو باغرب عیله دولت دمشق مانند العربیه، الجزیره، بی بی سی و سی ان ان نیز از هم اکنون و قبل از آغاز نشست ژنو بر بی نتیجه بودن این نشست تاکید دارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول