اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

پس از نشستی اضطراری اعلام شد

مخالفت دادگاه قانون اساسی مصر با سوگند مرسی در پارلمان

خبرگزاری فارس: مجمع عمومی دادگاه عالی قانون اساسی مصر به اتفاق آرا اعلام کرد که محمد مرسی شنبه مقابل این دادگاه سوگند ریاست جمهوری یاد می‌کند.

مخالفت دادگاه قانون اساسی مصر با سوگند مرسی در پارلمان

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الیوم السابع"، مجمع عمومی دادگاه عالی قانون اساسی ساعتی پیش به اتفاق آرا از تصمیم خود در مخالفت با پیشنهاد ارائه شده مبنی بر ادای سوگند رئیس جمهور در داخل سالن کنفرانس مجلس الشعب خبر داد.

مجمع عمومی بر موضع خود مبنی بر ادای سوگند محمد مرسی در داخل ساختمان دادگاه و در برابر همه اعضای مجمع متشکل از 19 قاضی تاکید کرد.

دادگاه عالی قانون اساسی روز پنجشنبه مجمع عمومی فوق العاده خود را برای بررسی پیشنهاد ادای سوگند مرسی در مجلس الشعب برگزار کرد و پس از بررسی از سوی اعضا این پیشنهاد کاملا رد شد.

قرار است دادگاه تا ساعتی دیگر بیانیه ای درباره این تصمیم خود صادر کند.

در پی مواضع دادگاه قانون اساسی در قبال انقلاب و مجلس نمایندگان، محمد مرسی و اکثر نیروهای انقلابی و سیاسی اصرار دارند که سوگند رئیس جمهور در برابر این دادگاه ادا نشود.

بر اساس مکمل قانون اساسی (اعلامیه سلب اختیارات رئیس جمهور) که نیروهای انقلابی آن را رد می کنند، رئیس جمهور باید در برابر دادگاه قانون اساسی سوگند یاد کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول