اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/به همراه کشف 200 یونیفرم ارتش اردن در حمص/

بازداشت چندین افسر و عنصر امنیتی «اردنی» در سوریه

خبرگزاری فارس: مسئولان سوری اخیرا چندین عنصر و افسر امنیتی اردنی را در شهر حمص بازداشت و 200 یونیفرم ارتش اردن از آنان کشف کردند.

بازداشت چندین افسر و عنصر امنیتی «اردنی» در سوریه

به گزارش فارس، هفته‌نامه الثبات لبنان در شماره جدید خود در پایگاه خبری این نشریه خبر داد که مقامات سوریه در دوره اخیر دخالت شدید اردن در این کشور را مشاهده کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، یک منبع کاملا مطلع به این نشریه لبنانی اعلام کرد که نیروهای سوریه در شهر حمص چندین عنصر و افسر امنیتی اردن را بازداشت کرده‌اند.

پیش از این مقامات سوریه عناصری از برخی کشورهای مختلف حتی کشورهای اروپایی مانند فرانسه در شهر حمص بازداشت کرده بودند.

علاوه بر این، دمشق در سال گذشته حدود 49 افسر و عنصر امنیتی ترکیه‌ای را نیز بازداشت کرده بود که تلاش‌های آنکارا برای آزادی آنان ناکام مانده است.

بنا بر اعلام این نشریه لبنانی، حدود 200 یونیفرم ارتش اردن نیز از این افراد کشف و ضبط شده است که به وضوح نشان دهنده دخالت امنیتی اردن در بحران سوریه است و آن را تشدید می‌کند.

پایگاه خبری عمون اردن نیز امروز، این خبر را تحت این عنوان که «دمشق اردن را به تشدید بحران سوریه متهم کرد»، پوشش داد و نوشت که تلویزیون سوریه این خبر را پخش کرده است.

در این خبر آمده است که دخالت اردن اخیرا با ماجرای فرار یک خلبان سوریه با میگ-21 به این کشور آغاز شد تا به افکار عمومی اینگونه وانمود شود که خلبان‌های ارتش سوریه در حال جدا شدن هستند.

اخیرا دام‌پرس سوریه با اشاره به فرار میگ 21 سوریه به اردن تصریح کرد که نیروهای امنیتی اردن با این خلبان سوری ارتباط داشتند و وی را با موارد مختلفی از جمله یک زن و مقادیر زیادی پول و وعده زندگی در اروپا ترغیب به فرار کرده‌اند.

نشریه الثبات اعلام کرد که بر خلاف شکست‌های متوالی که گروهک‌های مسلح در سوریه به دست ارتش سوریه متحمل می‌شوند آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر این شکست‌ها مدام از سقوط دولت سوریه سخن می‌گوید و رسانه‌های مغرض نیز آن را پوشش می‌دهند.

در این گزارش آمده است که بر خلاف همه فشارها مردم و ارتش سوریه هنوز به کشور خود متعهد هستند و علاوه بر التزام نهادهای دولتی به کشور، موضع متحدان سوریه یعنی روسیه و ایران ثابت باقی مانده است.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول