اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیروزی "محمد مرسی" ارتش رژیم صهیونیستی را بار دیگر به مرزهای جنوبی بازگرداند

خبرگزاری فارس: با وجود اظهارات برخی رهبران جدید مصر مبنی بر احترام به توافقنامه‌های بین‌المللی در سایه ریاست جمهوری"محمد مرسی" اما محافل نظامی رژیم صهیونیستی تعامل با مرحله جدید و بازگشت ارتش به مرزهای جنوبی را آغاز کرده‌اند.

پیروزی "محمد مرسی" ارتش رژیم صهیونیستی را بار دیگر به مرزهای جنوبی بازگرداند

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی "معاریو" نوشت که پیروزی مرسی در انتخابات ریاست جمهوری تغییراتی را در اولویت محافل نظامی بوجود آورد و این امر نیازمند افزایش بودجه ارتش طی 5 سال آینده به 15 میلیارد شیکل است تا ارتش بتواند به ایفای نقش در مرزهای مصر و اسرائیل بپردازد.

معاریو نوشت که جبهه جنوبی پس از امضای توافقنامه کمپ دیوید و در دوره ریاست جمهوری"حسنی مبارک" از اهمیت چندانی در نزد ارتش اسرائیل برخوردار نبود زیرا این جبهه آرام بود و خطری برای اسرائیل محسوب نمی‌شد و بودجه‌های ارتش نیز صرف جبهه شمالی و جبهه نوار غزه و فعالیت نظامی و امنیتی خارج از اسرائیل می‌شد.

بر اساس این گزارش به دلیل نگرانی محافل نظامی از تغییرات حقیقی بوجود آمده در مصر به دنبال پیروزی مرسی و نیز وجود ارتش قدرتمند مصر، مسئولان نظامی اسرائیل امور مرزهای جنوبی را به حال خود رها نخواهند کرد و ارتش اسرائیل برای احیای فعالیت نظامی خود در جبهه جنوبی از لحاظ تعداد نیروها، تجهیز نظامی و آموزش‌ها و نیز اطلاعات امنیتی آماده می‌شود و این امر نیازمند افزایش محسوس بودجه ارتش به میزان 15 میلیارد شیکل طی 5 سال آینده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول