اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی:

ارمنستان خاستگاه مناسبی برای بازارهای اقتصادی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری آذربایجان غربی گفت: ارمنستان خاستگاه مناسبی برای بازارهای تجاری، اقتصادی، علمی و بهداشتی استان آذربایجان غربی است.

ارمنستان خاستگاه مناسبی برای بازارهای اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی http://www.ostan-ag.gov.ir عباداله اکبری در بازگشت از سفری که راس هیئتی علمی، اقتصادی، کشاورزی و دعوت رسمی مقامات استان آرماویر ارمنستان به این کشور صورت گرفت، اظهار داشت: ارمنستان کشوری مستعد برای سرمایه‌گذاری و بازارهای هدف آذربایجان غربی با توجه به نیاز و علاقه مردم این منطقه است که تجار، بازرگانان و تولید‌کنندگان داخلی باید با مطالعه دقیق این فرصت‌ها در راستای بهره‌برداری مناسب از آن گام بردارند.

وی با بیان اینکه کشور ارمنستان خاستگاه مناسبی برای بازارهای تجاری، اقتصادی، علمی و بهداشتی استان است، افزود: ظرفیت استان، همواره منبع مناسب صدور دستاوردهای کشاورزی، اقتصادی، گردشگری، علمی و دانشگاهی و بهداشتی درمانی برای کشورهای همسایه بوده است.

اکبری با تاکید بر دیدارهای دو جانبه مدیران ارشد سیاسی و کارشناسان، برقراری خط مستقیم اتوبوسرانی بین ارومیه و ایروان گفت: این اقدام مسبب تسریع در روند حمل و نقل مسافر و افزایش تجارت، بازرگانی، گردشگری و مباحث بهداشتی و توریسم‌درمانی بین دو استان و دو کشور خواهد شد.

وی دیدار از شرکت تولیدی دستگاه‌های باران‌زا و دستگاه ضد‌تگرگ در ارمنستان و بررسی خرید دستگاه‌های مربوطه توسط جهاد کشاورزی، تبادل هیئت‌های کارشناسی در حوزه‌های مختلف زیست محیطی، منابع طبیعی، تیم‌ها و مسابقات ورزشی، همکاری‌های فرهنگی، علمی و دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه‌های دو طرف را از جمله موارد مورد بررسی در این دیدارها ذکر کرد.

اکبری در ادامه افزایش مناسبات فنی و مهندسی و استفاده از تجربیات شرکت‌های مهندسی دو طرف را یادآور شد و گفت: بررسی گروه‌های کارشناسی برای خرید دستگاه‌های باران‌زا در دستور کار است که با اعلام نظر این کارشناسان اقدام لازم به منظور خرید و همکاری برای تولید آن در آذربایجان غربی برای ایجاد باران‌های مصنوعی در زمینه افزایش نزولات بارانی که در عرصه بهبود خشکسالی‌های اخیر و بهبود و احیای وضعیت دریاچه ارومیه نیز موثر است، آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمونه‌های دیگر این دستگاه‌ها با قیمت بسیار بالاتر در برخی کشورهای عربی منطقه مورد استفاده قرار گرفته است، ادامه داد: این دستگاه‌ها علاوه بر هماهنگی بالا با شرایط جغرافیایی آذربایجان غربی، قابلیت باران‌زایی در رطوبت بالای 40 درصد در شعاع بیش از پنج کیلومتر را دارا است و می‌تواند بارش نزولات آسمانی را تا 32 میلی‌متر افزایش دهد.

مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استان با یادآوری استقبال گسترده مسئولان ارمنستان و استان آرماویر از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی اقتصادی و بازرگانی توسط استان در ارمنستان خاطرنشان کرد: تکرار سومین نمایشگاه تخصصی اقتصادی، تجاری، بازرگانی و کشاورزی طی مهر ماه امسال از اهداف و برنامه‌های توسعه مناسبتی و اقتصادی دو طرف است.

وی با بیان اینکه تجار و بازرگانان ایرانی و داخلی نیز باید از فرصت‌های به دست آمده در راستای بازاریابی مطمئن استفاده کنند، تصریح کرد: بخش خصوصی باید با مطالعه و کار کارشناسی بازارهای هدف و به ویژه نیاز مردم ارمنستان و خواسته‌های آن‌ها اقدام کند تا بتوانند در رفع نیازهای طرفین، فعالیت هدفدار داشته باشند.

اکبری در ادامه توجه مسئولان کشوری و سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان به اهمیت فعالیت‌های استان در توسعه مناسبات ارمنستان و ایران با محوریت استان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: با توجه به اشرافیت آذربایجان غربی و موقعیت خاص و مرزهای استان با ارمنستان در نظر است آذربایجان غربی به عنوان استان معین در مراودات اقتصادی و همه جانبه سایر استان‌های کشور با ارمنستان مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول