اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

/گفت‌وگوی ملی سرنوست سوریه و اسد را تعیین می‌کند/

لاوروف: عدم دعوت از ایران اشتباه بود/نشست ژنو تعیین‌کننده شکل نظام سوریه نیست

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه روسیه دعوت نکردن ایران به نشست ژنو برای سوریه را اشتباه دانست و تاکید کرد که روسیه از توافق ملی و اصلاحات در سوریه حمایت می‌کند.

لاوروف: عدم دعوت از ایران اشتباه بود/نشست ژنو تعیین‌کننده شکل نظام سوریه نیست

به گزارش فارس، سرگی لاوروف امروز در کنفرانس مطبوعاتی با رفیق عبدالسلام وزیر خارجه تونس، در مسکو، با تاکید بر اینکه دعوت نکردن از ایران به نشست ژنو برای حل بحران سوریه اشتباه بود، تاکید کرد که سرنوشت نظام سوریه را گفت‌وگوهای ملی این کشور تعیین می‌کند نه نشست ژنو.

نشست ژنو به دعوت کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در روز شنبه 10 تیر (30 ژوئن) با حضور روسیه،‌ آمریکا، چین، فرانسه، انگلیس، کویت، قطر برگزار خواهد شد و ایران و عربستان به این نشست دعوت نشدند زیرا آمریکا با حضور ایران مخالف بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه روسیه از هیچ راهکاری که از خارج،‌ بر سوریه تحمیل شود، حمایت نمی‌کند، از کشورهای دیگر خواست، قبل از آنکه گفت‌وگوی ملی در سوریه آغاز شود، نتیجه را پیشاپیش تحمیل نکنند.

وی نشست ژنو را برای ترغیب سوری‌ها و طرف‌های درگیر به اجرای گفت‌وگوی ملی دانست و تاکید کرد که روسیه از تغییراتی در سوریه حمایت می‌کند که محقق کننده «توافق ملی» باشد.

بنا بر گفته لاوروف، روسیه از توافق ملی و اصلاحات در سوریه حمایت می‌کند. وی گفت: ما از تغییراتی که در مسیر توافق ملی و اصلاحات در سوریه باشد حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که گفت‌وگوی ژنو برای این نیست که پیشاپیش شکل دولت وحدت ملی سوریه را تعیین کند... هدف این نشست حمایت از طرح کوفی عنان است و باید شروط توقف آتش‌بس تعیین و گفت‌وگوی ملی آغاز شود.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول