اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان:

15 کرسی آزاداندیشی در دانشگاه لرستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان گفت: از سال گذشته تاکنون 15 کرسی آزاداندیشی برای دانشجویان دانشگاه لرستان برگزار شده است.

15 کرسی آزاداندیشی در دانشگاه لرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام محمدرضا خدایی عصر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با بیان اینکه همایش سیره علوی اسفندماه امسال در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود، گفت: در این همایش بحث الگوی جوان فرهیخته اسلامی و دینی از نگاه نهج‌البلاغه در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه جوانان ما باید از علی‌اکبر(ع) الگو بگیرند، افزود: باید زمینه اشتغال و تولید توسط جوانان در استان لرستان فراهم شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان با بیان اینکه در حال حاضر استان لرستان با چالش‌های فرهنگی جدی مواجه است، گفت: استان لرستان متاسفانه از نظر فرهنگ تولید و تولید فرهنگ خلاهای جدی دارد.

خدایی یادآور شد: برای ترویج فرهنگ تولید و تولید فرهنگ در استان لرستان کارهایی صورت گرفته اما بسیار کم‌رنگ است.

وی اظهار داشت: امروز اگر جوان لرستانی بیکار است متولیان فرهنگ و دانشگاهیان استان به وظیفه خودشان در راستای فرهنگ تولید عمل نکرده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان با بیان اینکه باید جوانان لرستانی را به امر تولید تشویق کنیم، تصریح کرد: اگر جوان بیکار لرستانی بداند که ارزش او به تولید فرهنگ است، روستا را ترک نمی‌کند و این نشان می‌دهد که جامعه ما از این بخش بسیار آسیب‌پذیر است.

‌خدایی افزود: امروز تولید برای زن و مرد لرستانی ارزش محسوب نمی‌شود و باید کاری کنیم که تولید از نگاه یک جوان استان ارزش اول محسوب شود.

وی اضافه کرد: در سالی که رهبر خدوم انقلاب اسلامی به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده نشان می‌دهد که رهبر فرزانه انقلاب خلأهایی در این راستا را مشاهده کرده‌اند که به این نام سال جاری را نام‌گذاری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید از نظر تولید فرهنگ تلاش بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: یکی دیگر از آسیب‌های جدی فضای فرهنگی لرستان فقدان روحیه خلاق و کارآفرینی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان گفت: دانش‌آموز ما امروز با مهارت‌افزایی و خلاقیت رشد نمی‌کند وگرنه کار آنها با تولید همراه می‌شود.

‌خدایی نبود روحیه مطالبه‌گری را یکی دیگر از ضعف‌های دانشگاه‌های ما عنوان کرد و گفت: این مهم نیز به عنوان یکی دیگر از چالش‌های فرهنگی و اجتماعی استان به شمار می‌رود که باید این مسائل به صورت ویژه ریشه‌یابی شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه دانش‌آموز ما با مهارت‌افزایی و خلاقیت رشد نمی‌کند، وگرنه با همین آب و خاک می‌توان کار تولید انجام داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان گفت: اگر در سطح دانشگاه‌های ما جوان دانشجوی ما گاهی مرزهای عفاف و حجاب را رعایت نمی‌کنند، این علامت نشانه این است که برخی از اساتید و هیئت‌های علمی ما با کاروان نشاط بخش امر به معروف و نهی از منکر همراه نیستند.

‌خدایی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون 15 کرسی آزاداندیشی برای دانشجویان در قالب راهبرد جدال احسن انجام گرفته است که کرسی آزاداندیشی بهمن‌ماه سال 90 به عنوان برتر کشوری شناخته شده است.

وی افزود: دانشگاه لرستان از لحاظ کرسی‌های آزاداندیشی در خط مقدم قرار دارد.

خدایی یادآور شد: این دانشگاه دارای 60 عنوان نشریه دانشجویی، 20 رتبه برتر از سال 85 تاکنون است.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول