اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

فراخوان برگزاری تظاهرات میلیونی انتقال کامل قدرت در مصر

خبرگزاری فارس: مجلس امنای انقلاب مصر با دادن فراخوانی از مردم این کشور دعوت کرد که در تظاهرات میلیونی "انتقال کامل قدرت" در روز جمعه آینده شرکت کنند.

فراخوان برگزاری تظاهرات میلیونی انتقال کامل قدرت در مصر

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، مجلس امنای انقلاب مصر در بیانیه‌ای از مردم این کشور دعوت کرد که در تظاهرات میلیونی " انتقال کامل قدرت" که روز جمعه آینده در میدان التحریر قاهره و دیگر میدان‌های شهرها و استان‌های مصر برگزار خواهد شد، مشارکت فعال داشته باشند.

مجلس امنای انقلاب مصر هدف از برگزاری این تظاهرات را تاکید بر انتقال کامل قدرت از شورای عالی نظامی حاکم بر مصر به رئیس جمهوری منتخب این کشور و عدم محدود کردن اختیارات ریاست جمهوری بیان کرد.

مجلس امنای انقلاب مصر همچنین بر ضرورت ادامه تحصن در میدان التحریر قاهره تا تحقق تمام خواسته‌های مردم مصر به ویژه لغو آنچه که مکمل قانون اساسی خوانده می‌شود و لغو حکم انحلال پارلمان الشعب و عدم تغییر مجلس موسسان تدوین قانون اساسی جدید و آزادی تمام زندانیا سیاسی و بازگشت نظامیان به پادگان‌ها تاکید کرد.

این بیانیه همچنین از تمام نیروها و تشکل‌های سیاسی مصر خواست به وحدت و همبستگی خود برای ساخت مصری آباد و توسعه یافته ادامه دهند.

شورای عالی نظامی مصر وعده داده تا در روز 30 ژوئن قدرت را به رئیس جمهوری منتخب مصر منتقل کند، اما با توجه به انحلال پارلمان و برعهده گرفتن وظیفه قانونگذاری توسط شورای عالی نظامی، مردم مصر درباره انتقال قدرت توسط نظامیان این کشور در موعد مقرر تردید دارند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول