اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: در حل بحران سوریه از اقدامات خارج از چارچوب بین‌الملل پرهیز شود

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که در شرایط حساس و سخت کنونی باید از هر نوع اقدامی در خارج از چارچوب تلاش‌های بین‌المللی برای حل و فصل مشکلات در سوریه اجتناب ورزید.

مسکو: در حل بحران سوریه از اقدامات خارج از چارچوب بین‌الملل پرهیز شود

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه رسمی به تفسیر وضعیت بوجود آمده در رابطه با سرنگونی هواپیمای جنگی ترکیه توسط سامانه دفاع ضدهوایی سوریه پرداخته و از همه طرفین خواست تا در شرایط حساس کنونی از هر نوع اقدامی در خارج از چارچوب دستور کار بین‌المللی خودداری کنند.

در این بیانیه که در پایگاه رسمی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شد، آمده است: مقامات مسکو نگران روند اوضاع پیرامون حادثه سرنگونی هواپیمای جنگی ترکیه توسط سامانه دفاع ضدهوایی سوریه در تاریخ 22 ماه ژوئن هستند. ما بر این عقیده هستیم که این حادثه نباید بعنوان یک اقدام تحریک آمیز و یا عمدی تلقی شود و باعث نگردد تا این اتفاق باعث بی‌ثباتی بیشتر اوضاع کنونی شود.

لوکاشوویچ یادآور شد: تشدید اوضاع سیاسی و تبلیغاتی، از جمله در سطح بین‌المللی، بخصوص در شرایطی که تلاش‌هایی برای بسیج همه بازیگران اصلی خارجی برای کمک به حل و فصل مشکلات کنونی در سوریه در چارچوب یک نشست بین المللی در حال انجام است، بسیار خطرناک است. ما یکبار دیگر از همه طرفین، چه در منطقه و چه خارج از آن می‌خواهیم تا صرفا بر اساس منافع کنونی در دستور کار بین المللی عمل کرده و از هر نوع اقدامی در خارج از این چارچوب خودداری کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: مقامات مسکو بر این عقیده هستند که بهترین خط مشی در شرایط حساس و سخت کنونی، خویشتن‌داری و همکاری سازنده هر دو کشور سوریه و ترکیه با هدف تشریح دقیق همه جوانب حادثه رخ داده و خودداری از عدم تکرار چنین اتفاقات دردناکی در آینده است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول