اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرش قرمز اولاند برای رهبر مخالفان میانمار در پاریس

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور فرانسه روز گذشته در دیدار با رهبر مخالفان میانمار در پاریس، حمایت خود از روند انتقال دموکراتیک در این کشور اعلام کرد.

فرش قرمز اولاند برای رهبر مخالفان میانمار در پاریس

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فرانسوآ اولاند" روز گذشته با "آنگ‌سان‌سوچی" رهبر مخالفان میانمار در پاریس دیدار کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه طی دیدار بار دیگر ضمن اعلام حمایت خود از انتقال دموکراتیک در این کشور، آمادگی خود را برای دیدار با "تین سین" رئیس‌جمهور میانمار نیز اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، رهبر مخالفان میانمار عصر روز گذشته در آخرین مرحله از سفر اروپایی خود از لندن وارد پایتخت فرانسه شد و از آنجا که طبق سنت فرانسه برای برندگان جایزه صلح نوبل فرش قرمز پهن می‌کند، برای آنگ‌سان سوچی نیز فرش قرمز پهن شد.

آنگ‌سان‌سو‌چی فعال سیاسی، مدافع حقوق بشر، از مخالفان حکومت نظامی میانمار و برنده جایزه صلح نوبل است.

اولاند و آنگ‌سان‌سو‌چی پس از دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی شرکت کردند و سپس به همراه سایر مدعوین از جمله "فرانسوآ بره-سینوسی" و "گائو سینگجیان" برندگان جایزه صلح نوبل، "کلود بارتولون" رئیس جدید مجمع ملی و چندین وزیر فرانسوی به صرف شام پرداختند.

طی این کنفرانس مطبوعاتی، اولاند بار دیگر بر حمایت فرانسه از تمامی عوامل انقتال دموکراتیک در میانمار تأکید و اعلام کرد که به همراه اتحادیه اروپا هر آنچه ممکن باشد برای به سرانجام رساندن این روند و برقراری دموکراسی کامل و جامع انجام خواهد داد.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین اعلام کرد که در صورت تمایل "تین سین" رئیس‌جمهور میانمار آماده میزبانی وی در پاریس باشد.

رهبر مخالفان میانمار نیز به نوبه خود اعلام کرد که معتقد است رئیس‌جمهور میانمار در تمایل خود برای برقراری دموکراسی در کشور صادق است.

وی افزود: «ما آماده توافق و مصالحه با رژیم نظامی هستیم.»

بر اساس این گزارش، فرانسه در تلاش است از طریق این دیدار، حمایت خود از مخالفان را تجدید کند و تمایل خود برای مشارکت در بازسازی این کشور که بواسطه دهه‌ها دیکتاتوری نظامی هدف خشونت قرار گرفته، را اعلام کند.

انتهای پیام/ر.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول