اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اعلام آمادگی صندوق بین‌المللی پول برای حمایت از دولت جدید مصر

خبرگزاری فارس: صندوق بین‌المللی پول برای پشتیبانی از دولت جدید مصر جهت رویایی این کشور با چالش‌های اقتصادی که پیش رو دارد، اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی صندوق بین‌المللی پول برای حمایت از دولت جدید مصر

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "رویترز"، بدنبال اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر و پیروزی "محمد مرسی" نامزد اسلام گرایان به عنوان ریاست جمهوری جدید این کشور، صندوق بین المللی پول امروز سه شنبه برای پشتیبانی از مصر در رسیدگی به چالش های قابل توجه و پیش روی قاهره اعلام آمادگی کرد.

یکی از سخنگویان صندوق بین المللی پول در بیانیه ای اعلام کرد: مصر با چالش های اقتصادی قبل توجه و نزدیکی روبروست و به طور ویژه نیازمند از سرگیری رشد اقتصادی و بررسی عدم تعادل های مالی و خارجی خود است؛ صندوق بین المللی پول برای کمک به مصر در رویارویی با این چالش ها آمادگی دارد و مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با مقامات این کشور است.

این صندوق وام دهنده پیروزی مرسی به عنوان نامزد اخوان المسلمون در انتخابات ریاست جمهوری مصر را گامی مهم در انتقال این کشور توصیف کرد.

اعلام آمادگی صندوق بین المللی پول برای کمک به مصر در رسیدگی به چالش های اقتصادی اش در شرایطی گزارش می شود که مقامات اخوان المسلمون نیز اعلام کرده اند که در نظر دارند از مذاکرات قبلی دولتی به یک وام 3 میلیارد و 200 میلیون دلاری صندوق بین المللی پول برسند.

براساس اعلام کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از شمارش آرا مشخص شد که "محمد مرسی"، نامزد اسلامگرا 51.7درصد آرا و "احمد شفیق"، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک48.3 درصد آرا را کسب کرده‌اند تا به این ترتیب مرسی اولین رئیس جمهور اسلامگرا پس از دوره مبارک باشد.براساس این گزارش تعداد آرای صحیح 25میلیون و 577هزار و 511 رأی بوده که محمد مرسی 13 میلیون و 230 هزار و 131 رأی را از آن خود کرد.احمد شفیق نخست وزیر مبارک 12 میلیون و 347 هزار و 380 رأی کسب کرد.

همچنین میزان مشارکت مردم در این انتخابات 51.85درصد و تعداد آرای باطله 843252 رأی اعلام شد.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول