اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

بسیاری از مشکلات شوراها مربوط به عدم خودباوری است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: تلفیق عدم باور مردمی و عدم استفاده از توانمندی‌ها و خودباوری شوراها باعث بروز مشکلات متعددی برای این نهاد و تصمیم‌گیری آن‌ها شده است.

بسیاری از مشکلات شوراها مربوط به عدم خودباوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، سید ناصر رضایی عصر امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی شهرستان کهگیلویه آمادگی خود را برای تشکیل جلسات با شورا اعلام کرد و اظهار داشت: کار شورا کار سختی است چرا که شوراها محدودیت دارند و انتظارات مردم هم زیاد است.

وی افزود: محدودیت شوراها به این خاطر است که در بعضی جاها اختیاری ندارند و در بعضی جاها نیز زمینه فراهم نشده است.

رضایی با بیان اینکه شورا یکی از نهادهای برگرفته از تفکر اسلامی است که هنوز فرهنگ آن در بعضی از شهرستان‌ها جا نیفتاده است، عنوان کرد: در این زمینه باید بسترسازی و نهادینه شود که مردم تفکر جمعی داشته باشند.

این مقام با اشاره به اینکه شوراها ظرفیت بالایی دارند که مشکل مردم، بخش و شهرها را برطرف کنند، تصریح کرد: تلفیق عدم باور مردم و عدم استفاده از توانمندی‌های شوراها باعث بروز مشکلات متعددی در سطح شهرستان می‌شود.

فرماندار کهگیلویه یکی از رسالت‌های اصلی اعضا در شوراها را بحث فرهنگ‌سازی دانست و در این‌باره ابراز داشت: بحث پذیرش مردم بستگی به رفتار و کار خروجی شوراها دارد و مردم باید عملکرد شوراها را ببینند تا بتوانند این انگیزه و باور را در خود نهادینه کنند.

وی اضافه کرد: شوراها مشکلات و ناملایمات زیادی را تحمل می‌کنند که این ناملایمات با نهادینه کردن فرهنگ شوراها برطرف می‌شود.

رضایی تاکید کرد: شورای شهرستان به دلیل اتصال به جامعه و تعاملی که با ادارات دارند بهتر می‌توانند مشکلات را بازخورد دهند و آسیب‌شناسی علمی کنند که این مهم‌ترین خروجی شوراها است.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول