اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزرات خارجه فرانسه اعلام کرد

نشست شورای امنیت برای بررسی "تحریم های احتمالی" علیه سوریه

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه از نشست اواخر امروز شورای امنیت سازمان ملل با هدف بررسی وضع تحریم های احتمالی علیه نظام سوریه خبر داد.

نشست شورای امنیت برای بررسی "تحریم های احتمالی" علیه سوریه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "ریانووستی"، "برنارد والرو" سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه امروز سه شنبه از تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بحث درباره تحریم های احتمالی علیه سوریه در صورت ناکامی دولت دمشق در اجرای طرح صلح 6 ماده ای ارائه شده از سوی "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در این رابطه اعلام کرده است: ما می خواهیم از طریق ارتباط دادن طرح عنان به فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد، طرح او را تقویت کنیم؛ ما در تماس مداوم با شرکای خود در شورای امنیت هستیم تا از برگزاری رای گیری درباره قطعنامه ای برای رسیدن به این نتیجه (تحریم سوریه و تقویت طرح عنان) اطمینان حاصل کنیم.

خبر برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بحث درباره تحریم های احتمالی علیه سوریه در شرایطی گزارش می شود که سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرده است که رایزنی های این شورا در این چارچوب (بررسی تحریم های سوریه) اواخر امروز سه شنبه برگزار خواهد شد.

این در حالیست که تلاش انگلیس، فرانسه و آمریکا برای تصویب قطعنامه ای جدید علیه سوریه که شامل تحریم های ضد سوری نیز باشد، ادامه دارد.

"سوزان رایس" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز روز گذشته با این ادعا که شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از غیرنظامیان سوری یک شکست عظیم خورده است‌، درخواست جدیدی را در اعمال تحریم علیه "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه مطرح کرد؛ رایس خطاب به 15 عضو شورای امنیت اعلام کرد که این شورا که درباره چگونگی پایان بخشیدن به درگیری ها در سوریه دچار اختلاف است، به جای آنکه در مقام دفاع از مردم سوریه بر بیاید، به طرفداری از نظام پرداخته است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول