اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رایس: ماموریت شورای امنیت در سوریه "شکستی عظیم" است/ اسد را تحریم کنید

خبرگزاری فارس: نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در ادامه رویکرد ضد سوری خود با این ادعا که ماموریت شورا در حمایت از مردم سوریه شکست عظیمی خورده است، بار دیگر درخواست تحمیل تحریم بر رئیس جمهوری سوریه را مطرح کرد.

رایس: ماموریت شورای امنیت در سوریه "شکستی عظیم" است/ اسد را تحریم کنید

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "سوزان رایس" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز گذشته با این ادعا که شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از غیرنظامیان سوری یک شکست عظیم خورده است‌، درخواست جدیدی را در اعمال تحریم علیه "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه مطرح کرد.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل خطاب به 15 عضو شورای امنیت اعلام کرد که این شورا که درباره چگونگی پایان بخشیدن به درگیری ها در سوریه دچار اختلاف است، به جای آنکه در مقام دفاع از مردم سوریه بر بیاید، به طرفداری از نظام پرداخته است.

رایس بدون توجه به گزارش های موثقی که درباره حمایت مالی و تسلیحاتی غرب و چندین کشور عربی از تروریست های سوری با هدف ناآرام کردن سوریه منتشر می شوند، در ادامه مدعی شد: شرایط در سوریه نشان دهنده شکست عظیم شورای امنیت در حفاظت از غیرنظامیان است؛ بیش از یک سال است که این شورا تمایلی به حفاظت از مردم سوریه در مقابل اقدامات وحشیانه دولت آنها نداشته است.

نماینده دائم سازمان ملل در سوریه با ادعای اینکه سرکوب دولت اسد به طور قابل سرزنش تر و خطرناک تری برای امنیت و صلح بین المللی افزایش داشته است، گفت: شرم آور است که این شورا به طرفداری (از نظام سوریه) به جای حمایت (از مردم سوریه) ادامه می دهد.

رایس افزود: ما باید اقدامات معناداری را که شامل تحمیل تحریم های الزام آور بر اساس فصل هفتم (منشور سازمان ملل) می شود، اتخاذ کنیم تا از طریق آنها اسد را برای پیروی از طرح صلح 6 ماده ای ارائه شده از سوی عنان و کار در مسیر انتقال سیاسی تحت فشار قرار دهیم.

در ادامه این خبر آمده است که "مارک لیال گرانت" نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز خواستار اقدامات جدی تر برای تحت فشار قرار دادن دولت سوریه شده است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه آورده است که در حالیکه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان خواستار تحمیل تحریم علیه اسد شده اند، اما کشورهای روسیه و چین به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت تاکنون دو بار از قدرت وتوی خود برای مخالفت با تصویب قطعنامه های ضد سوری این شورا که به طور غیر مستقیم شامل تحریم ها نیز می شد، استفاده کرده اند.

بر اساس این خبر،‌ تلاش انگلیس، فرانسه و آمریکا برای تصویب قطعنامه ای جدید علیه سوریه که شامل تحریم های ضد سوری نیز باشد، ادامه دارد.

این اظهارات ضد سوری رایس در شرایطی گزارش می شوند که قرار است امروز "ناصر القوده" معاون "کوفی عنان" به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه، آخرین گزارش ها درباره ماموریت ناظران سازمان ملل در سوریه را به شورا ارائه دهد.

تلاش کشورهای غربی برای تشدید تحریم ها علیه سوریه در شرایطی گزارش می شود که اتحادیه اروپا روز گذشته از اعمال دور شانزدهم تحریم های خود علیه سوریه خبر داد؛ اتحادیه اروپا دیروز تحریم های جدیدی را علیه "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه تحمیل کرد و در این تحریم ها 6 وزارت خانه دولتی به همراه شرکت ها و یک شخصیت سوری را هدف قرار داد و در عین حال به توضیح تحریم تسلیحاتی فعلی اعمال شده از سوی این اتحادیه بر سوریه پرداخت.

روزنامه "هرالد سان" نیز در پوشش این خبر نوشته است که دو وزارت خانه دولتی، یک بانک، یک شرکت تلویزیونی و همچنین یک شرکت حمل و نقل نفتی به همراه یکی از دفاتر امنیتی حزب بعث سوریه در فهرست شانزدهمین دور تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه قرار دارند.

"کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این باره اعلام کرده است: مادامی که سرکوب ادامه دارد، اتحادیه اروپا به تحمیل تحریم ها علیه نظام سوریه ادامه می دهد.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول