اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمایت کاخ سفید از موضع ترکیه در قبال اقدام تدافعی سوریه

خبرگزاری فارس: سخنگوی کاخ سفید در راستای حمایت از ترکیه و محکوم کردن اقدام تدافعی دولت سوریه در ساقط کردن جنگنده متجاوز ترکیه به این کشور گفت که واشنگتن با ترکیه همکاری می‌کند تا دولت سوریه پاسخگوی این اقدام خود باشد.

حمایت کاخ سفید از موضع ترکیه در قبال اقدام تدافعی سوریه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "رویترز"، "جی کارنی" سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که به همکاری خود با ترکیه به عنوان کشور متحد ناتو جهت پاسخگو نگه داشتن سوریه در مقابل آنچه مقامات آمریکایی باور دارند یک اقدام عمدی در ساقط کردن یک جنگنده متجاوز ترکیه به این کشور بوده است، ادامه می‌دهد.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید که "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا را در سفر به ایالت "نیوهمپشایر" همراهی کرده است، به خبرنگاران گفت که آمریکا در کنار ترکیه ایستاده است؛ کارنی در ادامه از پاسخ به سوالاتی که درباره واکنش مناسب احتمالی به اقدام دفاعی سوریه در ساقط کردن جنگنده ترکیه مطرح شد، پاسخی نداد و صرفا اعلام کرد: ما به همکاری با ترکیه و سایر شرکا جهت مسئول نگه داشتن اسد ادامه می‌دهیم.

کارنی ضمن اشاره به اینکه انتظار می رود ترکیه درباره حادثه سرنگونی جنگنده خود توسط سوریه در نشست روز سه شنبه (امروز) ناتو سخنرانی داشته باشد، اعلام کرد: همزمان با تحقیقات مقامات ترکیه (درباره ساقط شدن جنگنده این کشور توسط سیستم دفاع هوایی سوریه) ما با مقامات ترکیه در ارتباط نزدیک هستیم.

این در حالیست که ترکیه از کشورهای عضو ناتو درخواست کرده است که به منظور رایزنی درباره اقدام دفاعی سوریه در ساقط کردن جنگنده ترکیه، امروز نشستی را برای رایزنی تشکیل دهند.

نشست امروز ناتو در شرایطی برگزار خواهد شد که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا نیز در نشستی که روز گذشته با محور بحران سوریه تشکیل دادند، خواستار خویشتنداری ترکیه در واکنش به اقدام تدافعی سوریه در واژگون کردن جنگنده متجاوز استانبول شدند و از تشدید فشارها بر اسد خبر دادند؛ بر اساس اعلام یکی از مقامات اتحادیه اروپا، وزاری امور خارجه این اتحادیه همچنین یک فرد و 6 شرکت سوری و سایر نهادهای این کشور را به فهرست تحریم سوریه افزودند؛ اتحادیه اروپا تاکنون تحریم هایی را علیه دارایی و صدور روادید برای بیش از 100 شخصیت سوری به بهانه نقش و یا ارتباط این مقامات با سرکوب نظام سوریه علیه جمعیت غیرنظامی این کشور تحمیل کرده است و در عین حال دارایی 43 نهاد سوری نیز در فهرست این تحریم ها قرار دارد.

ترکیه روز گذشته اعلام کرد که هیچ قصدی برای درگیری نظامی به سوریه ندارد؛ سوریه نیز اقدام خود در ساقط کردن جنگنده ترکیه را اقدامی در دفاع از خود توصیف کرده و به ترکیه و متحدان این کشور در ناتو درباره هرگونه اقدام تلافی جویانه ای علیه دمشق هشدار داده است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول