اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر دادگستری خبر داد

کاهش 15 درصدی جرایم مسلحانه در سال 90

خبرگزاری فارس: وزیر دادگستری گفت:‌ جرایم مسلحانه در سال 1390 با کاهش 15 درصدی مواجه بوده است.

کاهش 15 درصدی جرایم مسلحانه در سال 90

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمرتضی بختیاری در اجلاس سالانه مسئولان قضایی کشور که همه ساله به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار می‌شود، در تالار قدس آستان قدس رضوی مشهد مقدس اظهار داشت: قوه قضاییه در دوره جدید و پس از گذشت سه سال علی‌رغم محدودیت‌ها و مضایق پیش رو در بسیاری از زمینه‌ها رشد داشته است.

وی در جمع مسئولان عالی قضایی کشور ادامه داد: قوه قضاییه با اتخاذ تدابیر نو و با رویکرد هدفمند و برنامه‌محور و امیدآفرین، در قالب طراحی و تدوین 19 راهبرد اصلی و 81 هدف توفیق یافته در حوزه برخورد با مفاسد اجتماعی و اقتصادی، اصلاح ساختارها، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و هوشمند، تقویت کادر اداری و قضایی و دیگر زمینه‌ها از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وزیر دادگستری خواستار تقویت و توسعه نظام اطلاع‌رسانی به طور مستمر و در طول سال شد و اظهار داشت: در بخش حوزه‌های ستادی، قوه قضاییه احکام متعددی از قانون برنامه پنجم خصوصاً موارد مندرج در بندهای «الف» و «ب» ماده 211 را به مرحله اجرا درآورده است که از جمله آنها می‌توان به تدوین لوایح قضایی مورد نیاز نظیر لایحه پلیس قضایی، لایحه آیین دادرسی تجاری، لایحه تعزیرات، لایحه همکاری‌های قضایی بین‌المللی با همکاری وزارت دادگستری اشاره کرد.

وی ادامه داد: هم‌چنین لایحه حمایت از خانواده‌ و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، هم‌چنین در زمینه‌های مالی، تشکیلاتی و استخدامی در سال اول برنامه در بخش «جذب قضات» تعداد هزار و 384 نفر به گزینش معرفی و فرآیند گزینش آنان انجام شده است که از دیگر اقدامات این قوه در این راستا است.

بختیاری با اشاره به رشد دستگاه قضایی کشور در بسیاری از زمینه‌ها گفت: نوسازی و توسعه فضاهای فیزیکی قوه قضاییه در قالب پی‌گیری اجرای 163 پروژه با زیربنای بالغ بر 520 هزار مترمربع در سطح کشور که هم‌اکنون تعداد 73 پروژه آن با زیربنای 210 هزار مترمربع مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: هم‌چنین افزایش اعتبارت هزینه‌ای دادگستری‌های کل کشور با رشد 9.33 درصد و اعتبارات تملک دارایی با رشد حدود 85 درصد نسبت به سال قبل از دیگر مصادیق رشد در این قوه می‌باشد.

وزیر دادگستری ادامه داد: برگزاری آزمون استخدامی کارکنان اداری و انجام تعهدات جذب برای سال 91 به میزان 3 هزار و 300 نفر، تامین اعتبار در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت حدود 300 نفر از قضاتی که بیش از 30 سال سابقه کار داشتند نیز بخش مهمی از تحقق برنامه‌ها در این قوه بوده است.

لازم به ذکر است این اجلاس هم‌اکنون در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول