اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

یکی از رهبران حزب آزادی و عدالت مصر در واکنش به خبرسازی بی بی سی

اخبار نادرست،هدفمند است/ایران دشمن اسرائیل پس دوست ماست+ فایل صوتی

خبرگزاری فارس: یک رهبران حزب آزادی و عدالت مصر مصاحبه مرسی با خبرگزاری فارس درباره تحکیم روابط با ایران را تایید، و درباره خبرسازی بی‌بی سی در این باره گفت: این اخبار نادرست به طور عمدی با اهداف معینی منتشر می شود.

اخبار نادرست،هدفمند است/ایران دشمن اسرائیل پس دوست ماست+ فایل صوتی

به گزارش فارس، "علی اسماعیل" از رهبران حزب آزادی و عدالت ،شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمون، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره، اخبار منتشر شده در برخی پایگاه‌های اینترنتی مبنی بر اینکه سخنگوی محمد مرسی مصاحبه وی درخصوص تحکیم روابط با ایران را تکذیب کرده است، رد کرد.

خبرگزاری فارس قبل از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر با محمد مرسی رئیس جمهوری منتخب مصاحبه کرد.مرسی در این مصاحبه به تشریح دیدگاهش درباره روابط مصر با سایر کشورها بویژه روابط با ایران، عربستان و معاهده سازش با رژیم صهیونیستی پرداخت.وی در این مصاحبه خواستار گسترش روابط تهران و قاهره شد و آن را باعث توازن راهبردی در منطقه دانست و تصریح کرد: این امر "توازن راهبردی" در منطقه ایجاد خواهد کرد و این مسئله بخشی از برنامه من است.

درپی انتشار این مصاحبه ،پایگاه اینترنتی بخش عربی شبکه "بی‌بی‌سی" به نقل از یک سخنگوی مرسی - بدون ذکر نام - تکذیب کرد که مرسی خواهان تحکیم روابط با ایران به منظور ایجاد توازن راهبردی در منطقه شده است.این پایگاه اینترنتی بدون ذکر نام این سخنگو یا نقل قول مستقیم از وی صرفاً خبر تکذیب را منتشر کرد.

تعدادی از رسانه های عرب زبان نیز به انتشار مصاحبه فارس با مرسی و نقل تکذیبیه به نقل از پایگاه اینترنتی بخش عربی شبکه بی بی سی اقدام کردند اما خبرگزاری فارس فایل صوتی مصاحبه خبرنگار خود در قاهره با محمد مرسی را به همراه مصاحبه منتشر کرد.

درهمین ارتباط، علی اسماعیل از رهبران حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمون مصر نیز اخبار برخی پایگاه‌های اینترنتی مبنی بر تکذیب اظهارات محمد مرسی درباره تحکیم روابط با ایران را رد کرد و این اخبار را نادرست دانست.

وی در سخنانی تصریح کرد: این اخبار نادرست به طور عمدی با هداف معینی منتشر می شود.

علی اسماعیل از نگرانی‌ها درباره بازگشت روابط مصر با ایران ابراز تعجب کرد و گفت: دکتر مرسی روابط با همه کشورها را مادامی که به منفعت مصر باشد، بازخواهد گرداند.

وی گفت: دشمن دشمن ما دوست ما است و با توجه به اینکه ایران دشمن اسرائیلی است که دشمن ما می باشد، ما با آنها (ایرانی ها) روابط خواهیم داشت.

این رهبر حزب آزادی و عدالت تاکید کرد: ستاد تبلیغات انتخاباتی مرسی هیچ گونه اظهاراتی درباره هیچ شخصی بیان نکرده است زیرا مرسی مسئول ریاست جمهوری است و نه تیم تبلیغاتی وی که فعالیت آن روز گذشته پایان پذیرفته است. 

اغلب رسانه‌هایی که ادعا شده این مصاحبه را تکذیب کرده اند، در اخبار خود آورده اند که دفتر محمد مرسی رئیس جمهور مصر اعلام کرده که رئیس جمهور با هیچ رسانه‌ای بعنوان رئیس جمهور مصر مصاحبه نکرده است، که خبرگزاری فارس نیز این موضوع را در مصاحبه خود اعلام کرده که این مصاحبه قبل از اعلام رئیس جمهور شدن محمد مرسی انجام شده است.

علی اسماعیل از رهبران حزب آزادی و عدالت مصر ادعای بی‌بی‌سی را خبرسازی خواند

 

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول