اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صادق الحسینی در گفت‌وگو با فارس:

مصر جدید گنج استراتژیک امت اسلامی و عربی است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد خاورمیانه پیروزی "مرسی" را روز عزا و اندوه برای صهیونیست‌ها و جشنی برای ملت مصر و ملت ایران دانست و افزود: ملت مصر با انتخاب محمد مرسی ثابت کرد که انقلاب مصر بهار عربی نبوده بلکه بیداری اسلامی است.

مصر جدید گنج استراتژیک امت اسلامی و عربی است

سید "محمد صادق الحسینی" کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در گفت‌‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به پیروزی محمد مرسی نامزد اسلامگرا در انتخابات ریاست جمهوری مصر ، بازگرداندن مصر به اقتدار و جایگاه حقیقی سرزمین کنانه را بزرگترین چالش فرا روی رئیس جمهور منتخب مصر برشمرد.

مبارک مصر را به گاو شیرده برای صهیونیست‌ها تبدیل کرده بود

وی با بیان اینکه مصر قبل از سیطره گروه کمپ دیوید جایگاه برجسته‌ای در صحنه اسلامی و عربی داشت،‌ بازیابی نقش فعال قاهره در عرصه‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و جهانی را عمده ترین چالش کابینه آینده محمد مرسی خواند و تاکید کرد مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی، مصر را به گاو شیر دهی برای صهیونیست‌ها تبدیل کرده‌اند.

مصر باید گنج استراتژیک امت اسلامی و عربی شود

صادق الحسینی تبدیل مصر به گنج استراتژیک امت اسلامی و عربی را از مهمترین ماموریت‌های رئیس جمهور منتخب بر شمرد و یاد آور شد که حسنی مبارک مصر را به گنج استراتژیک رژیم صهیونیستی تبدیل کرده بود. این وضعیت اکنون بایستی تغییر پیدا کند.

وی از سرگیری روابط طبیعی مصر با همه کشورهای عربی و اسلامی، لغو معاهده کمپ دیوید و قطع وابستگی مالی قاهره به غربی‌ها و دولت‌های ارتجاعی حاشیه خلیج فارس را از دیگر چالش‌های فرا روی مرسی دانست و تاکید کرد که بهبود اقتصاد مصر،‌ برقراری عدالت و تامین امنیت عمومی کشور از مهمترین چالش‌های داخلی وی به شمار می‌روند.

هشدار درباره تلاش‌های خارجی برای همراه کردن مرسی با سیاست‌های خود

این نویسنده و کارشناس سیاسی نابودی اعتماد عمومی، امنیت اجتماعی و روانی را میراث رژیم حسنی مبارک برای مصر خواند و با هشدار درباره تلاش برخی کشورهای منطقه برای کشاندن مرسی به اتحادهای دلخواه‌ خود گفت: بی تردید برخی از سران عربی برای بازسازی ائتلاف از هم پاشیده موسوم به اتحاد کشورهای میانه روی عربی گوی سبقت را از دیگران خواهند ربود و سعی در همراه ساختن مرسی با خودشان خواهند کرد؛‌ تعامل با چنین موضوعی چالش دیگری برای رئیس جمهور منتخب مصر خواهد بود. معتقدم که اهمیت این چالش از چالش‌های پیشین کمتر نیست و نباید دست کم گرفته شود.

وی اتحاد موسوم به کشورهای میانه رو عربی را اتحادی بیمار و مزدور قدرت‌های بیگانه خواند و تصریح کرد که اتحاد مذکور به دنبال تبعیت از قدرت‌های استعماری است ولی معتقدم که قدرت و صبر ملت بزرگ مصر و تاریخ طولانی جماعت اخوان المسلمون مانع کشاندن مصر جدید و رئیس جدیدش به چنین محافلی خواهد شد.

راهکاری برای چیرگی مرسی بر چالش‌های فرارویش

الحسینی با اشاره به سخنان تاریخی مقام معظم رهبری امام سید علی خامنه‌ای در روزهای نخست انقلاب مصر در خطبه‌های نماز جمعه گفت: معتقدم که در صورتی که مرسی در راستای سربلندی اسلام و عزت و کرامت ملت مصر گام بردارد، بر این چالش‌ها فائق خواهد آمد.

انتظار ملت‌های مسلمان از مرسی در قبال فلسطین

وی آرمان فلسطین را قضیه مرکزی جهان اسلام خواند و با اشاره به همسایگی مصر با فلسطین، همدلی با ملت فلسطین را از دیگر خواسته ملت مصر از رئیس جمهور منتخب برشمرد و افزود: فلسطین جزیی از مصر است و مصر نیز جزیی از فلسطین است به عبارت دیگر این دو کشور مکمل یکدیگرند به شهادت تاریخ جماعت اخوان المسلمون در سال‌های ابتدایی تاسیس خود و حتی قبل از تاسیس رژیم صهیونیستی انجمن فدائیان ضد شهرک سازی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های فلسطینی را پایه گذاری کرد.

الحسینی این موضوع را بیانگر سابقه دار بودن مقاومت ملت مصر علیه اشغالگران صهیونیستی خواند و با بیان اینکه ایستادگی و یا عدم ایستادگی مرسی در کنار آرمان فلسطین یکی دیگر چالش‌های فرا روی کابینه اخوان المسلمون است،‌ابراز امیدواری کرد که قضیه فلسطین از اهمیت بسزایی نزد رئیس جمهور منتخب مصر برخوردار شود گذرگاه رفح به روی شهروندان غزه باز کند.

قطع کامل صادرات گاز به صهیونیست‌ها و لغو کمپ دیوید

وی با بیان اینکه گاز مصر بایستی متعلق به ملت این کشور شود، قطعی کامل صادرات گاز ارزان قیمت مصر به رژیم صهیونیستی را یکی دیگر از چالش‌ها و انتظارات ملت مصر از رئیس جمهور جدیدشان دانست و افزود: ملت مصر خواستار لغو هر چه سریع‌تر معاهده ننگین کمپ دیوید هستند. این خواسته‌ها همواره شعار ملت مصر در طی‌ دهه‌های گذشته بوده است.

پیروزی مرسی روز عزا برای صهیونیست‌ها و جشنی برای ملت مصر و ایران

الحسینی در پایان روز اعلان ریاست جمهوری محمد مرسی را روز عزا و اندوه برای صهیونیست‌ها و جشنی برای ملت مصر و ملت ایران دانست و افزود: مقام معظم رهبری ایران اولین کسی بودند که تحولات منطقه را بیداری اسلامی خواندند و امروزه ملت مصر با انتخاب محمد مرسی ثابت کردند که انقلاب مصر بهار عربی نبوده بلکه بیداری اسلامی است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول