اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ابراز نگرانی رسانه‌های صهیونیستی از روی کار آمدن "مرسی" در مصر

یدیعوت‌آحارنوت: پیروزی مرسی تحولی خطرناک برای اسرائیل است

خبرگزاری فارس: پیروزی نامزد اسلام‌گرای اخوان المسلمون مصر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، واکنش‌های منفعلانه‌ای را در میان رسانه‌های اصلی رژیم صهونیستی به همراه داشته است.

یدیعوت‌آحارنوت: پیروزی مرسی تحولی خطرناک برای اسرائیل است

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "دیلی استار"، بدنبال پیروزی "محمد مرسی" نامزد اسلام گرایان در انتخابات ریاست جمهوری مصر، رسانه های رژیم صهیونیستی امروز تقریبا به اتفاق آراء درباره پیروزی نامزد اخوان المسلمون به عنوان رئیس جمهوری جدید مصر ابراز نگرانی کردند و درباره واقعیتی دشوار و جدید در این کشور هشدار دادند.

 "یدیعوت آحارنوت": پیروزی مرسی تحولی خطرناک برای اسرائیل است

عنوان امروز روزنامه پر فروش "یدیعوت آحارنوت" رژیم صهیونیستی در واکنش به پیروزی مرسی، تیتر "تاریکی در مصر" بود؛ "سمدر پری" یکی از مفسران این روزنامه اسرائیلی نیز در چاپ امروز "یدیعوت آحارنوت" نوشته است که پیروزی مرسی یک تحول خطرناک برای رژیم صهیونیستی تلقی می شود.

این مفسر اسرائیلی در ادامه اینطور آورده است: از دیدگاه ما، زمانیکه کاخ ریاست جمهوری در قاهره برای اولین بار رنگ های اسلامی می گیرد، این نشان دهنده یک روز سیاه و تاریک است.

"آلکس فیشمن" یکی دیگر از تحلیلگران این روزنامه صهیونیستی در واکنش به پیروزی نامزد اسلامگرای مصر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور مدعی شده است که پیروزی مرسی به معنای این است که "همه چیز آزاد است اما آینده نامشخص است".

این تحلیلگر صهیونیستی در ادامه ادعای خود با یادآوری احتمال روی کار آمدن "یک وزیر اطلاعات اسلام گرا"، "بررسی مجدد پیمان های صلح" و "نابودی توافق های اقتصادی و عدم همکاری های امنیتی" متعاقب پیروزی مرسی نوشته است که اسرائیل باید آماده رویارویی با هر احتمالی باشد.

"معاریو": نفوذ تعیین کننده مصر به عنوان بزرگ ترین همسایه اسرائیل در جهان عرب

روزنامه صهیونیستی "معاریو" نیز اینطور نوشته است: "خاورمیانه جدید؛ نگرانی ها واقعی شده اند و اخوان المسلمون در راس قدرت مصر هستند".

در ادامه خبر "معاریو" آمده است: پیمان صلح در معرض تردید قرار قرار گرفته است؛ نگرانی بسیاری جدی درباره طبقه نظامی و سیاسی در اسرائیل وجود دارد زیرا مصر بزرگ ترین همسایه اسرائیل است و نفوذ تعیین کننده ای در جهان عرب دارد.

 "جروزالم پست": مرسی آزادی عملیاتی اسرائیل در غزه را مهار می کند

"یاکوو کاتز" نویسنده ی انگلیسی زبان روزنامه صهیونیست "جروزالم پست" نیز در واکنش به ریاست جمهوری جدید مصر، دیدگاهی عمل گرایانه تر به خود گرفته و نوشته است که "اخبار خوب این است که هیچ چیزی در کوتاه مدت قرار نیست تغییر کند"؛‌ کاتز ضمن اشاره به وضعیت وخیم اقتصادی مصر در دوره بعد از قیام های مردمی، نوشته است: رئیس جمهوری منتخب مصر چالش هایی به مراتب بیشتر در مقابله با ایران تا جنگ با جامعه یهود دارد.

این نویسنده انگلیسی زبان روزنامه "جروزالم پست" در ادامه مدعی شده است که انتخاب مرسی واقعیت های دفاعی رژیم صهیونیستی را تغییر داده است و می تواند روی تهدید رو به رشد تروریسم در شبه جزیره سینا تاثیر بگذارد و همچنین آزادی عملیاتی اسرائیل در دوره بعدی خشم ناگهانی در غزه را نیز مهار کند.

 "هاآرتص" با استناد به بیانیه نتانیاهو: اسرائیل به همکاری با مصر امیدوار است

در ادامه واکنش رسانه های صهیونیستی به پیروزی مورسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، روزنامه چپ گرای "هاآرتص" نیز بیشتر فضای صفحه اول خود را به پیروزی مورسی اختصاص داد و به بیانیه صادرشده یک شنبه شب "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیری رژیم صهیونیستی در واکنش به پیروزی نامزد اخوان المسلمون مصر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اشاره کرده است؛ نتانیاهو در این بیانیه آورده است که جامعه یهود به نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر احترام می گذارد.

در ادامه بیانیه نتانیاهو آمده است: اسرائیل امیدوار است که به همکاری با دولت مصر بر اساس پیمان صلح ادامه دهد.

کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری مصر روز گذشته اعلام کرد که مرسی به عنوان کاندیدای اخوان المسلمون این کشور پیروز رقابت ریاست جمهوری بوده است و "احمد شفیق" نخست وزیری سابق مصر در این انتخابات شکست خورده است.

براساس اعلام کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از شمارش آرا مشخص شد که "محمد مرسی"، نامزد اسلامگرا 51.7درصد آرا و "احمد شفیق"، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک48.3 درصد آرا را کسب کرده‌اند تا به این ترتیب مرسی اولین رئیس جمهور اسلامگرا پس از دوره مبارک باشد.براساس این گزارش تعداد آرای صحیح 25میلیون و 577هزار و 511 رأی بوده که محمد مرسی 13 میلیون و 230 هزار و 131 رأی را از آن خود کرد.احمد شفیق نخست وزیر مبارک 12 میلیون و 347 هزار و 380 رأی کسب کرد.

همچنین میزان مشارکت مردم در این انتخابات 51.85درصد و تعداد آرای باطله 843252 رأی اعلام شد.

 

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول