اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سفارتخانه‌های مصر در انتظار دریافت سیاست‌ خارجی مرسی

خبرگزاری فارس: سفارتخانه‌های مصر در کشورهای مختلف علاوه بر دریافت پیام‌های تبریک از مقامات کشورهای محل اقامت خود منتظر ابلاغ سیاست خارجی رئیس جمهور جدید مصر هستند.

سفارتخانه‌های مصر در انتظار دریافت سیاست‌ خارجی مرسی

به گزارش فارس به نقل از الیوم السابع، در پی اعلام پیروزی محمد مرسی نامزد اسلامگرای مصری در انتخابات ریاست جمهوری سفارتخانه‌های مصر در کشورهای مختلف آمادگی‌های لازم را برای تعامل با این واقعه تاریخی آغاز کرده‌اند و تبریک‌ها و تلگراف‌هایی را از روسای کشورها و وزارت خارجه‌های آنها دریافت می‌کنند.

تعدادی از سفرای خارجی نیز در این راستا اعلام کرده‌اند که در انتظار دریافت دستورات جدید از وزارت خارجه مصر هستند تا نحوه تعامل با متغییرات مرحله آینده در دوره ریاست جمهوری مرسی را تعیین کنند.

سامح شکری سفیر مصر در واشنگتن در این راستا به الیوم السابع گفت که اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری یک عروسی دموکراتیک برای مصر است که از سی سال پیش تاکنون در آن وجود نداشته است، وی ریاست جمهوری را به محمد مرسی تبریک گفته و برای وی توفیق در این مرحله از تاریخ مصر را آرزو کرد.

ناصر کامل سفیر مصر در فرانسه نیز گفت که این سفارتخانه در انتظار دستورات وزارت خارجه مصر است تا با وضعیت جدید تعامل داشته باشد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول