اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن منهای 60 کیلوگرم

علی‌پور نایب قهرمان لیگ جهانی کاراته شد

خبرگزاری فارس: سعید علی‌پور به عنوان دومین نماینده اعزامی کاراته قم در مسابقات لیگ جهانی کاراته، موفق به کسب مقام نایب قهرمانی و نشان نقره شد.

علی‌پور نایب قهرمان لیگ جهانی کاراته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سومین دوره رقابت‌های معتبر لیگ جهانی کاراته ملقب به کاراته‌وان که زیر نظر مستقیم فدراسیون جهانی کاراته برگزار می‌شود، با درخشش کاراته‌کاهای قمی و قهرمانی تیم ملی اعزامی کشورمان به کار خود پایان داد.

این دوره از رقابت‌ها با شرکت کاراته‌کاهای مدعی از 27 کشور صاحب نام این رشته از سراسر دنیا به میزبانی کشور اندونزی در شهر جاکارتا برگزار شد و از کشورمان نیز کاراته‌کاهای مرد و زن در اوزان مختلف حضور داشتند که در نهایت تلاش آنها منجر به قهرمانی ایران شد.

بعد از اینکه این رقابت‌ها در روز نخست با نشان نقره محمد هادی داودآبادی و درخشش دیگر کاراته‌کاهای کشورمان همراه بود، روند پیکارها به شکلی پیش رفت که در نهایت در پایان روز دوم کاراته‌کاهای کشورمان موفق به کسب چند نشان طلا، نقره و برنز دیگر این مسابقات شدند.

یکی از مدال‌های کسب شده تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان در بخش مردان را کاراته‌کای قمی حاضر در وزن منهای 60 کیلوگرم کسب کرد.

کاراته‌کای قمی حاضر در این وزن سعید علی‌پور از استعدادهای درخشان کاراته قم در سال‌های اخیر است که در تلاش برای قرار گرفتن در ترکیب نهایی تیم ملی کاراته کشورمان اعزامی به پیکارهای قهرمانی آسیا در سال 2012 در نهایت به مقام نایب قهرمانی و نشان نقره بسنده کرد.

علی‌پور با انگیزه در این رقابت‌ها بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته با حریفی از کشور هنگ‌کنگ به نام پانگ لاو روبه‌رو شد و در جدال کاملا برتر و البته بسیار سخت به برتری قاطع چهار بر صفر دست یافت تا اینکه داوران رأی به برنده شدن علی‌پور دادند.

این پیروزی روحیه نماینده شایسته کاراته قم را به حدی افزایش داد که وی در جدال دوم در مقابل رقیبی از کشور سنتی کوماران سلوارجو حرفی باقی نگذاشت و با شایستگی این رقیب خود را نیز بعد از تساوی با رأی داوران پشت سر گذاشت.

برتری برابر حریف دوم موجب شد تا سعید علی‌پور در مرحله بعدی به حریفی از کشور اندونزی یعنی پراسیتیو یلوین برخورد کند که در این مسابقه نیز با ارائه تمام توانمند‌ی‌های خود با حساب قاطع پنج بر صفر به برتری و پیروزی رسید.

کسب موفقیت در مصاف با رقیب اندونزیایی موجب شد تا کاراته‌کای وزن منهای 60 کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان به دیدار نهایی این وزن در سومین دوره پیکارهای لیگ جهانی کاراته راه پیدا کند و بخت خود را برای کسب مدال طلا بیازماید.

علی‌پور در دیدار فینال وزن منهای 60 کیلوگرم این دوره از رقابت‌ها، بار دیگر به حریفی از کشور کره جنوبی برخورد کرد که این بار لی جوآن رقیب وی بود و ورزشکار ارزنده قم این مبارزه را واگذار و به مدال نقره قناعت کرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول