اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نشست محرمانه نمایندگان طالبان، "حزب اسلامی" و اپوزیسیون افغانستان در پاریس

خبرگزاری فارس: براساس اطلاعات یک منبع نزدیک به "حزب اسلامی افغانستان"، جریان‌های سیاسی و طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان نشست محرمانه‌ای را در پاریس برگزار کردند.

نشست محرمانه نمایندگان طالبان، "حزب اسلامی" و اپوزیسیون افغانستان در پاریس

به گزارش فارس، شماری از شخصیت‌ها و رهبران سیاسی افغانستان از جمله گروه طالبان، حزب اسلامی، "جبهه ملی"، "شورای عالی صلح"، "ائتلاف ملی" و حزب "حق و عدالت" در پاریس  گردهم آمدند و در خصوص چگونگی حضور طرف‌های درگیر در روند صلح افغانستان گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری "بخدی"،یک منبع نزدیک به حزب اسلامی با تأیید خبر برگزاری این نشست، به این خبرگزاری گفت که نشست پاریس به مدت 3 روز ادامه داشت.

منبع گفت که روزهای، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه کنفرانسی در شهر پاریس برگزار شده بود که در آن علاوه بر شماری از رهبران جهادی و احزاب سیاسی، "کریم خرم" رئیس دفتر حامد کرزی نیز دعوت شده بود اما او در این کنفرانس شرکت نکرد.

این مقام حزب اسلامی تصریح کرد: کنفرانس پاریس به ابتکار یک بنیاد تحقیقاتی فرانسه، برگزار شده بود.

در این کنفرانس "حکمت خلیل کرزی" از خانواده حامد کرزی، "غیرت بهیر" نماینده حزب اسلامی، "احمد ضیاء مسعود" رئیس جبهه ملی، "همایون شاه آصفی" از "ائتلاف ملی، "ملا عبدالسلام ضعیف" سفیر سابق طالبان در پاکستان، "عبدالله انس" از رهبران سابق القاعده، "حنیف اتمر" رئیس حزب "حق و عدالت" و نماینده شورای عالی صلح افغانستان حضور داشتند.

این منبع افزود: کنفرانس دیگری نیز در شهر ژنو سوئیس برگزار شده است که شماری از افراد و گروه‌های شرکت‌کننده در کنفرانس پاریس، در آن شرکت کرده‌اند.

تاکنون هیچ یک از طرف‌های شرکت‌کننده در این نشست‌ها، در این خصوص، اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نداده‌اند.

سال گذشته نیز چندین دور مذاکرات بین نمایندگان تعدادی از جریان‌های سیاسی افغانستان در کشور "مالدیو" برگزارش شد اما نتایجی در پی نداشت.

رسانه‌های غربی نیز پیش از این گزارش داده بودند که چندین دور مذاکرات بین نمایندگان طالبان و آمریکا در آلمان و قطر برگزار شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول