اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش غربی‌ها به انتخاب "محمد مرسی" به عنوان رئیس جمهور جدید مصر

خبرگزاری فارس: آمریکا، انگلیس و فرانسه طی بیانیه‌های جداگانه‌ای پیروزی "محمد مرسی" در انتخابات ریاست جمهوری مصر را تبریک گفتند.

واکنش غربی‌ها به انتخاب "محمد مرسی" به عنوان رئیس جمهور جدید مصر

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جی کارنی" سخنگوی کاخ  سفید طی بیانیه‌ای گفت: ما به مردم مصر به دلیل این مرحله برجسته در گذر به دموکراسی تبریک می‌گوییم.

وی همچنین در این بیانیه رئیس جمهور جدید مصر را فراخواند تا مصر همچنان به عنوان محوری برای ثبات، امنیت و صلح منطقه‌ای باقی بماند.

کارنی گفت: ما معتقدیم که برای "محمد مرسی" رئیس جمهور منتخب مهم است که در این زمان تاریخی اتحاد ملی را با ارتباط با تمامی گروه‌ها به پیش ببرد و تشکیل کابینه جدید را با مشورت انجام دهد.

وی بر ضرورت احترام به حقوق تمامی مصری‌ها، از جمله زن‌ها و اقلیت‌های مذهبی نظیر قبطی‌های مسیحی تاکید کرد.

از سوی دیگر "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس روز یکشنبه پیروزی مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر را تبریک گفت و از رئیس جمهور جدید مصر دعوت کرد به حقوق شهروندان خود احترام بگذارد.

وی طی بیانیه‌ای گفت: من به مردم مصر و رئیس جمهور منتخب جدید به دلیل تعهدشان به روند دموکراتیک تبریک می‌گویم.

وی پیروزی مرسی را "لحظه‌ای تاریخی برای مصر" توصیف کرد و از تعهد مرسی برای تشکیل کابینه‌ای فراگیر استقبال کرد و برای وی آرزوی موفقیت در چالش‌های پیش رو کرد.

همچنین "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه به "محمد مرسی" به دلیل انتخاب شدنش به عنوان رئیس جمهور جدید مصر تبریک گفت.

دفتر اولاند طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این مهم است که تحولی که از فوریه 2011 آغاز شد در مسیر تعهدات درباره سیستم سیاسی دموکراتیک توانست در مصر ایجاد شود و آزادی‌های سیاسی و اجتماعی تمامی شهروندان و اقلیت‌ها را تضمین کند.

وی گفت: کشور ما آمادگی همکاری با رئیس جمهور منتخب را دارد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول