اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش اسرائیل برای نفوذ بر مواضع روسیه در قبال ایران و سوریه

خبرگزاری فارس: پیش از سفر رییس جمهور روسیه به اراضی اشغالی، صهیونیست‌ها در تلاشند با توسل به دو موضوع همکاری در زمینه فناوری نظامی و گاز طبیعی، سیاست مسکو در قبال ایران و سوریه را تحت تاثیر قرار دهند.

تلاش اسرائیل برای نفوذ بر مواضع روسیه در قبال ایران و سوریه

به گزارش فارس، روزنامه هاآرتص در گزارشی به نقل از یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه اسرائیل نوشت: ولادیمیر پوتین به صحنه بین‌المللی بازگشته است. علاوه بر این،‌ در زمینه دو مساله‌ای که برای اسرائیل از اهمیت بالایی برخوردار است؛ یعنی برنامه هسته‌ای ایران و بحران سوریه،‌ روس‌ها دارای مواضع کلیدی هستند، از این رو،‌ ما اهمیت زیادی برای این دیدار قائل هستیم. چراکه این دیدار فرصتی برای تبادل نظرات و تلاش برای تحت تاثیرقراردادن موضع روسیه درباره این دو کشور خواهد بود.

این روزنامه با طرح این سوال که آیا اسرائیل توانایی نفوذ بر روس‌ها را خواهد داشت یا خیر، نوشت: آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه و ایهود باراک، وزیر جنگ اسرائیل هر دو بر این باورند که تنها راه حل بحران سوریه و نیز فشار بر ایران، از کرملین می‌گذرد.

طبق این گزارش، احتمال دارد دو موضوع در تلاش اسرائیل برای تاثیرگذاری بر سیاست روسیه در قبال ایران و سوریه، به تل‌آویو یاری رساند. نخست، تامین فناوری‌های نظامی است. غیر از فرانسه، اسرائیل تنها رژیمی است که از جنگ جهانی دوم تاکنون تسلیحات روسی را خریداری می‌کند.

هاآرتص با بیان مقدمه فوق افزود: روس‌ها اساسا به پهپادهای اسرائیلی علاقمند هستند و تاکنون 12 پهپاد از سه مدل متفاوت را از این رژیم خریداری کرده‌اند. اکنون روس‌ها قصد دارند همکاری امنیتی را یک گام بیشتر کنند و به فناوری پهپادهای پیشرفته اسرائیلی دست یابند.

در بخش دیگری از این گزارش، با اشاره به احتمال همکاری روسیه و اسرائیل در زمینه استخراج گاز از سواحل اراضی اشغالی آمده: ویکتور زوبکوف، معاون نخست وزیر و رییس شرکت گازپروم روسیه به اسرائیل گفته، مسکو مایل به همکاری برای توسعه میدان‌های گازی و کمک به تل‌آویو برای انتقال و یا فروش آن به طرف‌های ثالث است.

به نوشته هاآرتص،‌ با این حال،‌ دشوار است در این زمینه اظهارنظر کرد که آیا این پروژه گازی و فروش پهپادها می‌تواند بر موضع روسیه در قبال ایران و سوریه تاثیرگذار یا خیر.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول