اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جریان‌سازی رسانه‌های آمریکایی در آستانه اعلام نتایج انتخابات مصر

خبرگزاری فارس: یک شبکه خبری آمریکایی مدعی شد که احمد شفیق رئیس جمهور آینده مصر خواهد بود و کمیته انتخابات نام وی را به عنوان پیروز اعلام خواهد کرد.

جریان‌سازی رسانه‌های آمریکایی در آستانه اعلام نتایج انتخابات مصر

به گزارش فارس، شبکه خبری سی ان ان عصر دیروز اعلام کرد که احمد شفیق آخرین نخست وزیر حسنی مبارک رئیس جمهور آینده مصر خواهد بود و کمیته انتخابات ریاست جمهوری فردا [امروز] نام وی را به عنوان پیروز انتخابات اعلام خواهد کرد.

این شبکه خبری در اقدامی غیر حرفه ای خبر خود را از بخش انگلیسی پایگاه خبری الاهرام برداشته بود، این در حالی است  که علاوه بر بیشتر رسانه های رسمی و ناظران مستقل انتخابات، حتی بخش عربی همین پایگاه نیز تاکید کرده که محمد مرسی نامزد اسلامگرا پیروز انتخابات مصر خواهد بود.

سی ان ان حتی نسبت به بخش عربی الاهرام نیز ابراز بی اطلاعی نکرده و با اشاره به اینکه این بخش محمد مرسی را به عنوان پیروز انتخابات اعلام کرده، نسبت به آن ابراز شگفتی کرده است.

انتشار این خبر از سوی سی ان ان نشان می دهد که مقامات کاخ سفید فشار زیادی را بر شورای نظامی برای تحمیل احمد شفیق به عنوان رئیس جمهور بر ملت این کشور به کار گرفته است، فشارهایی که باعث شد کمیته انتخابات به بهانه بررسی شکایت های انتخاباتی اعلام رسمی نتایج انتخابات را به تعویق بیندازد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول