اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دبیر حزب سوسیالیست مصر:

شورای نظامی تحت لوای قانون کودتا کرد/ انقلاب مردم مصر ادامه می‌یابد

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب سوسیالیست مصر گفت: شورای نظامی و بازماندگان رژیم مبارک با محدود کردن اختیارات رئیس جمهور دست به کودتا زده اند.

شورای نظامی تحت لوای قانون کودتا کرد/ انقلاب مردم مصر ادامه می‌یابد

به گزارش فارس، "کریمه الحفناوی" در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: انقلاب مردم مصر همچنان ادامه دارد. مردم رأس هرم قدرت را سرنگون کردند ولی بازماندگان رژیم تلاش می کنند بار دیگر قدرت را به دست گیرند و وقایع اخیر کودتا با پوششی قانونی است.

الحفناوی واگذاری اختیارات ضابطان قضایی به پلیس را خطرناک تر از اجرای قانون وضعیت فوق العاده دانست و افزود: خطرناک تر از متمم اعلامیه قانون اساسی نیز دخالت شورای نظامی در امر تشکیل مجلس مؤسسان است .

وی از مجلس نمایندگان سابق به علت ناکامی در تشکیل مجلس مؤسسان انتقاد کرد و گفت : اگر مجلس سابق مجلس مؤسسان را تشکیل می داد، دچار این بحران نمی شدیم.

این سیاستمدار مصری افزود : ما مخالف مجلس مؤسسان غیرمردمی هستیم و قانون اساسی را که خواسته های گروهی خاص یا شورای نظامی یا ارتش را برآورده کند ، نمی پذیریم. مردم مصر به انقلاب مسالمت آمیز خود ادامه می دهند ، هرگز وارد درگیری ها نخواهند شد و بر سر قدرت با کسی نزاع نخواهد کرد.

وی درباره توافقنامه کمپ دیوید ابراز داشت که بازنگری در توافقنامه کمپ دیوید و برگزاری همه پرسی درباره لغو آن زمانی صورت خواهد گرفت که مردم سرنوشت کشور را به دست بگیرند و دولت انقلابی تشکیل شود.

الحفناوی تاکید کرد: ما حق داریم که در شرایطی خاص توافقنامه کمپ دیوید را لغو کنیم. فقط مردم مصر می توانند درباره مسایل مربوط به این کشور و رژیم صهیونیستی تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول