اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تاکید اتحادیه عرب بر حضور ایران در اجلاس ژنو برای سوریه

خبرگزاری فارس: معاون دبیر کل اتحادیه عرب از مشارکت ایران در گروه تماس برای سوریه حمایت کرد و گفت ایران باید جزء شرکت‌کنندگان باشد.

تاکید اتحادیه عرب بر حضور ایران در اجلاس ژنو برای سوریه

به گزارش فارس،‌ در حالی که آمریکا قبلا با پیشنهاد روسیه برای حضور ایران در اجلاسی بین‌المللی درباره سوریه مخالفت کرده بود، احمد بن حلی معاون دبیر کل اتحادیه عرب بر لزوم حضور ایران تاکید کرد.

بن حلی در گفت‌وگو با اینترفکس روسیه از حضور ایران در گروه تماس برای سوریه در ژنو حمایت کرد و گفت که مشارکت تهران هنوز در مرحله بحث و بررسی است در حالی که نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرده است که اهمیت نشست گروه تماس برای سوریه در ژنو در حضور پنج عضو دائم شورای امنیت است.

بن حلی گفت که نشست گروه تماس برای سوری، شنبه 10 تیرماه (30 ژوئن) در ژنو برگزار خواهد شد.

وی مدعی شد که برای اجرای طرح کوفی عنان در سوریه باید شورای امنیت گام‌هایی در این خصوص بردارد که ممکن است این گام از طریق تقویت فشار بر نظام سوریه باشد. وی مدعی شد که آنچنان که آمریکا و فرانسه خواستار آن هستند، شورای امنیت دیر یا زود باید به سراغ بند هفت منشور سازمان ملل برود.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول