اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

اخبار کوتاه آسیای مرکزی:

تاشکند با آمریکا بر سر ترانزیت نظامیان خارجی مستقر در افغانستان به توافق رسید

خبرگزاری فارس: توافق تاشکند با آمریکا در مورد استفاده از حریم هوایی این کشور برای خروج نظامیان خارجی در افغانستان، شرکت رئیس جمهور قرقیزستان در انجمن بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ و دیدار روسای جمهور تاجیکستان و ترکمنستان در برزیل از جمله خبرهای کوتاه امروز آسیای مرکزی است.

تاشکند با آمریکا بر سر ترانزیت نظامیان خارجی مستقر در افغانستان به توافق رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آسیای مرکزی، بر اساس مصوبه پارلمان ازبکستان، حریم هوایی ازبکستان برای ترانزیت کالا و خروج نظامیان خارجی از افغانستان در اختیار آمریکا قرار می گیرد.

به گزارش "uzinfo"، لایحه توافقنامه آمریکا و ازبکستان درباره حمل و نقل کالا و پرسنل آمریکا از این کشور در پارلمان ازبکستان به تصویب رسید.

در نشست بخش پارلمانی حزب دموکراتیک اجتماعی ازبکستان، در بیستم ژوئن لایحه قانونی درباره توافق نامه بین حکومت ازبکستان و آمریکا درباره انتقال کالا و پرسنل از طریق حریم هوایی ازبکستان در چارچوب همکاری برای امنیت و ثبات افغانستان مورد بررسی قرار گرفت.

پیش نویس قانون مذکور که توافق آن بین 2 کشور در 28 مارس سال جاری به امضا رسیده بود، توسط " قادر جوره اف"، رئیس بخش دفاعی و امنیتی کمیته پارلمانی ارائه شد.

* رئیس جمهور قرقیزستان بنا به دعوت "پوتین" عازم روسیه شد

بنا به اطلاع دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری قرقیزستان، "الماس بیک آتامبایف" رئیس جمهور قرقیزستان، برای شرکت در انجمن بین المللی اقتصادی به پایتخت شمالی روسیه، " سنت پترزبورگ " سفر کرد.

انجمن بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ از 1997 درباره رویدادهای اقتصادی برگزار می شود. هر ساله 4000 نفر از بیش از 60 کشور جهان در این مراسم شرکت می کنند.

مخاطبان اصلی این انجمن، سران دولت ها، رهبران سیاسی، نخست وزیران، معاونان آنان، استانداران روسی و شرکتهای بزرگ روسیه و خارجی می باشند.

 

* تقویت مناسبات دوشنبه- عشق آباد مورد تأکید قرار گرفت

به گزارش شبکه تلویزیونی "سفینه"، رئیس جمهور تاجیکستان با رئیس جمهور ترکمنستان در شهر "ریودو ژانیرو" در حاشیه کنفرانس " ریو- 20" دیدار و گفت وگو کرد.

در این ملاقات درباره مسائل همکاری های 2جانبه و منطقه ای و بین المللی تبادل نظر شد.

همچنین با هدف تحکیم مناسبات متقابل سودمند، طرفین حل مسائل مربوط به همکاری در بخش های مختلف را به امضا رساندند.

از جمله مسائل همگرایی 2 دولت در بخش های آموزش، حمل و نقل، اقتصاد، احداث کارخانه های مشترک و فعالیت کنفرانس بین دولتی درباره همکاری های فنی و تکنیکی مورد بحث قرار گرفت.

 

* نخست وزیر قرقیزستان: هر توریست و جهانگرد 500 دلار به اقتصاد قرقیزستان سود می رساند

"آمور بیک بابانف" نخست وزیر قرقزستان در استان "نارین" خاطرنشان کرد که هر توریست و جهانگرد با ورود به قرقیزستان، تا 500 دلار سودآوری برای اقتصاد این کشور دارد.

وی تصریح کرد که بنابراین با توجه به سفر سالانه یک میلیون نفر توریست خارجی به قرقیزستان، اقتصاد این کشور هر سال 500 میلیون دلار سودآوری و منفعت دارد.

نخست وزیر قرقیزستان همچنین افزود: در 6 ماه اول سال جاری میلادی از این طریق، درآمد حقوق گمرکی 70 درصد و مالیات آن 35 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول