اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ابواسماعیل: شورای نظامی مصر را اشغال کرده است/ مردم التحریر را ترک نکنند

خبرگزاری فارس: نامزد اسلامگرای رد صلاحیت شده در انتخابات مصر گفت: شورای نظامی کودتا نکرده بلکه مصر را اشغال کرده است.

ابواسماعیل: شورای نظامی مصر را اشغال کرده است/ مردم التحریر را ترک نکنند

به گزارش مانیتورینگ فارس، حازم ابو اسماعیل نامزد سلفی‌های رد صلاحیت شده در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شب گذشته با حضور در میان معترضان در میدان التحریر به شدت به طرح‌های شورای نظامی علیه انقلاب این کشور اعتراض کرد.

ابو اسماعیل نیمه شب گذشته در میان مردم تاکید کرد که شورای نظامی کودتا نکرده است بلکه اراده مردم را گرفته است و کشور را اشغال کرده است.

وی در ادامه از مردم خواست میدان التحریر را تا کناره گیری شورای نظامی از قدرت ترک نکنند و افزود: هرگز گفت‌وگو با شورای نظامی پشت درهای بسته را قبول نخواهیم کرد و هرگونه توافق باید در میدان باشد.

این فعال سیاسی اسلامگرای مصر تاکید کرد که شورای نظامی این حق را برای خود قائل است که از زور علیه مردم استفاده کند بدون اینکه به کسی پاسخگو باشد.

مردم در تظاهرات شب گذشته با سر دادن شعارهایی تاکید کردند که کودتای شورای نظامی بدون پاسخ نخواهد ماند.

الجزیره گزارش داد که در تظاهرات شب گذشته تعداد زیادی از فعالان سیاسی حضور داشتند و این فعالان بر ادامه اعتراضات مردم در میدان‌ها تاکید کردند.

همچنین خبرنگار این شبکه ابراز داشت که مردم از برخی از استان ها در حال ورود به قاهره برای پیوستن به تظاهرات ها علیه شورای نظامی هستند.

احزاب سیاسی در تظاهرات خود تاکید کردند که تصمیمات شورای نظامی غیر قانونی است و انقلابیون به هیچ وجه این تصمیمات را نمی‌پذیرند.

موج جدید اعتراضات در مصر همزمان با تصمیم شورای نظامی برای انحلال پارلمان، محدود کردن اختیارات رئیس جمهور و احتمال تاخیر در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر آغاز شده است.

کارشناسان تصریح کرده اند که شورای نظامی حاکم به دنبال این است تا با تاخیر در اعلام نتایج احمد شفیق را پیروز انتخابات اعلام کند تا حلقه تکمیل کننده کودتا نظامیان علیه انقلاب مصر شود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول