اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم

ساز سنتی کردستان در تبریز نواخته می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع ‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری کردستان از اجرای کارگاه سنتی این استان در نمایشگاه بین‌المللی صنایع ‌دستی جاده ابریشم در تبریز خبر داد.

ساز سنتی کردستان در تبریز نواخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز فرهاد حامدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه بسته‌بندی صنایع‌دستی ، گلیم‌بافی، سازسازی سنتی و مصنوعات چرم یا سراجی سنتی این استان به‌ وسیله پنج نفر از هنرمندان کردستان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه به‌دلیل حضور بدون واسطه صنعتگران می‌تواند تاثیر بسزایی در ارتقای سطح فروش، بازاریابی و سفارش‌پذیری محصولات داشته باشد.

حامدی، اهمیت برگزاری این نمایشگاه را در ایجاد بستر مناسبی برای تبادل تجارب فنی در زمینه‌های مختلف صنایع‌دستی از جمله شیوه‌های تولید، بازاریابی، نوآوری و به‌روز کردن محصولات عنوان کرد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان با اشاره به اینکه این نمایشگاه در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: صنعتگران حاضر در این نمایشگاه می‌توانند با آخرین دستاوردها، تحولات و پیشرفت‌های صنایع‌دستی سایر استان‌ها و وضعیت بازار و تنوع محصولات سایر کشورهای شرکت‌کننده آشنا شوند.

وی خواستار ایجاد غرفه‌ای برای هنرمندان رشته‌های در حال فراموشی شد و افزود: عدم وجود بازار فروش و عدم کاربرد این محصولات در دنیای امروز از عواملی است که این هنرهای سنتی را با خطر فراموشی مواجه کرده است.

حامدی اظهار کرد: برای حفظ و احیای این صنایع باید نیازسنجی به‌عمل آورد و کاربردهای جدید مطابق با سلیقه‌های روز مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا بازار این هنر رونق پیدا کند.

حامدی پیشنهاد کرد که کتابی در خصوص هنرمندان شرکت‌کننده، نوع محصولات ارائه شده و معرفی رشته‌های مختلف این صنعت چاپ و در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

وی گفت: این نمایشگاه برای توسعه بازرگانی، ترویج فرهنگ صنایع‌دستی، معرفی ارزش‌های فرهنگی رشته‌ها و ارائه اطلاعات کارشناسی شده برای تمام بازدیدکنندگان و هنرمندان مفید خواهد بود.

معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری کردستان از مسئولان خواست در فکر چاره‌ای برای احیای این صنعت ملی و سنتی باشند.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌ دستی جاده ابریشم یکم تا پنجم تیر ماه امسال با حضور بیش از 300 رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از 31 استان و هفت کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول