اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

یک دیپلمات آلمانی:

آمریکا و اسرائیل اجازه حاکمیت اسلامگراها را در مصر نمی‌دهند

خبرگزاری فارس: یک دیپلمات بازنشسته آلمانی که ناظر بر انتخابات مصر نیز بود، گفت که آمریکا و اسرائیل با همراهی ژنرال های مصری هرگز اجازه روی کار آمدن اسلامگراها را در مصر نمی دهند.

آمریکا و اسرائیل اجازه حاکمیت اسلامگراها را در مصر نمی‌دهند

به گزارش فارس به نقل از نهرین نت، یک دیپلمات بازنشسته آلمانی که نام وی فاش نشده است، اعلام کرد که شورای نظامی مصر اجازه نخواهد داد که یک رئیس جمهوری اسلامگرا در این کشور روی کار بیاید.

وی ابراز داشت که آمریکایی ها و اسرائیلی ها تصمیم خود را برای جلوگیری از روی کار آمدن اسلامگراها در مصر گرفته اند و حتی اگر مجبور به این کار شوند، او را در دور اول از قدرت کنار خواهند زد.

رادیو اوستن نروژ که اظهارات این دیپلمات آلمانی را منتشر کرده، می افزاید که غرب رسیدن اسلامگراها به قدرت را اقدامی مردود می داند، بویژه در مورد مصر که قلب منافع غرب و آمریکا به شمار می رود.

وی که ناظر بر انتخابات مصر نیز بوده، پیش بینی کرد که کمیته انتخابات مصر پیروزی محمد مرسی در این انتخابات را اعلام نکند، او این موضوع را طبیعی خواند و گفت که اگر به تاریخ برگردیم، می بینیم که کشورهای غربی بسیاری از دستاوردهای اسلامگرایان در استفاده از روند دموکراتیک در انتخابات را در الجزایر و در مورد حماس از بین برده اند.

این دیپلمات کهنه کار می افزاید که حتی اگر شورای نظامی بتواند محدودیت های اعمال شده علیه رئیس جمهوری را به اجرا بگذارد، آمریکا باز هم اجازه روی کار آمدن اسلامگراها را نخواهد داد، آمریکا با هماهنگی شورای نظامی به هر صورت ممکن و شاید به بهانه تخلف های انتخاباتی کاندیداتوری مرسی در این انتخابات را رد خواهد کرد.

این دیپلمات برجسته، ملت مصر را ملتی متمدن و شایسته دموکراسی واقعی دانست، اما تاکید کرد که منافع آمریکا و اسرائیل اجازه ایجاد این دموکراسی را در مصر نمی دهد و شورای نظامی نیز از این منافع حمایت می کند.

این ناظر بر انتخابات مصر مصوبه های اخیر شورای نظامی در مورد انحلال پارلمان و رد قانون انزوای سیاسی و تصویب متمم قانون اساسی را صادر شده از سوی نظامیان ، سیاسی و غیر قانونی دانست و تاکید کرد که آنها به صورت روزانه بنا بر تمایلات خود مواردی را تصویب می کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول