اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امشب صورت می‌گیرد

کاهش غلظت گرد و خاک در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی فارس گفت: غلظت گرد و خاک که از دیروز در آسمان شیراز وجود داشته است از امشب به تدریج کاهش می‌یابد.

کاهش غلظت گرد و خاک در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالکریم جامع چهارشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان‌دهنده فعالیت سامانه کم‌فشار بر روی کشور عراق است که سبب تداوم توده گرد و خاک در 48 ساعت آینده بر روی استان فارس می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین وزش باد شدید در این استان موجب کاهش دید و افزایش غلظت ذرات معلق به‌ویژه در مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان فارس می‌شود.

جامع اضافه کرد: با توجه به خروجی مدل‌های هواشناسی انتظار می‌رود که روند غلظت گرد و خاک از امشب به تدریج کاهش یابد.

مدیرکل هواشناسی فارس با بیان اینکه کودکان و بیماران تنفسی از تردد بی‌مورد در فضای باز تا حد ممکن خودداری کنند، خاطرنشان کرد: وجود ریزگردها از امشب به تدریج رو به تضعیف می‌رود و آسمان فارس صاف می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس آسمان فارس در شبانه‌روز آینده صاف تا کمی ابری همراه با گرد و خاک و وزش باد شدید و از بعد از ظهر فردا افزایش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق خفیف و پراکنده به‌ویژه در نیمه شمالی این استان را خواهیم داشت.

جامع تصریح کرد: در شبانه‌روز آینده آسمان شیراز نیز صاف تا کمی ابری، همراه با گرد و خاک و از بعد از ظهر فردا با افزایش ابر، وزش باد شدید و احتمال رگبار پراکنده مواجه خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: آسمان شمال فارس نیز در شبانه‌روز آینده صاف تا کمی ابری، همراه با گرد و خاک و در بعد از ظهر فردا با افزایش ابر، وزش باد شدید و احتمال رگبار پراکنده است.

وی افزود: آسمان جنوب فارس نیز در همین مدت صاف تا کمی ابری، همراه با گرد و خاک و در بعد از ظهر، افزایش ابر، وزش باد متوسط تا به نسبت شدید و احتمال رگبار پراکنده را خواهیم داشت.

جامع خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته لامرد با بیشینه دمای 45 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و اقلید و صفاشهر با 10 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان فارس بوده‌اند.

وی اضافه کرد: شهروندان شیرازی نیز در شبانه‌روز گذشته در خنک‌ترین زمان دمای 18 درجه سانتی‌گراد و در گرم‌ترین زمان دمای 33 درجه سانتی‌گراد دما را تجربه کرده‌اند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول