اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اطمینان خاطر اسرائیل از ژنرال‌های کودتاگر مبارک

خبرگزاری فارس: اقدام ژنرال‌های مبارک در آخرین لحظات قبل از انتخاب رئیس جمهوری جدید مبنی بر انحلال پارلمان و گسترش اختیارات شورای نظامی این اطمینان خاطر را برای صهیونیست‌ها به وجود آورد که مصر در آینده نیز مانند دوران مبارک، مطیع اسرائیل خواهد بود.

اطمینان خاطر اسرائیل از ژنرال‌های کودتاگر مبارک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، تحلیلگران اسرائیلی پیش بینی کرده اند حتی در صورت پیروزی "محمد مرسی" نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مصر، روابط اسرائیل با مصر از طریق شورای نظامی و دستگاه اطلاعات این کشور ادامه خواهد یافت.

"سمدار بیری" تحلیلگر مسائل جهان عرب در روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونت" گفت: "مقامات اسرائیلی که در گذشته به مصر اعزام شده بودند، در آینده نیز به رفت و آمد خود ادامه خواهند داد ..  و نیروهای مراد موافی رئیس دستگاه اطلاعات مصر مانند دوره قبل از روی کار آمدن محمد مرسی از آنها استقبال خواهند کرد؛ و مسائل را با رهبران شورای نظامی در میان خواهد گذاشت .. البته هنوز درباره ارائه گزارش هایی به کاخ ریاست جمهوری مصر تردیدهایی وجود دارد".

بیری افزود: "اقدام شورای نظامی مبنی بر کاستن اختیارات رئیس جمهور آینده کشور، که درباره محمد مرسی اجرایی خواهد شد به زیان ما نیست".

این نویسنده صهیونیست در ادامه تأکید کرد: "با توجه به اینکه شورای نظامی احتمال پیروزی محمد مرسی نامزد اسلامگرایان در انتخابات را بسیار بیشتر از احمد شفیق نامزد مورد حمایت نظامیان و اسرائیل می داند، اقدام به تغییر قانون اساسی موقت و کاهش اختیارات رئیس جمهور کرده است".

اخوان المسلمون: انقلاب ضد کودتاچیان ادامه می یابد

یکی از رهبران گروه اخوان المسلمون تأکید کرد، تظاهرات میلیونی مردم برای دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن و در رأس آنها پارلمان منتخب ادامه می یابد.

"سید هندی" عضو مؤسس حزب آزادی و عدالت در مصاحبه با شبکه العالم گفت: اکنون در مصر شاهد کودتای نظامی علیه انقلاب و مانع تراشی در مسیر دمکراسی هستیم.

وی افزود: مردم مصر پس از مبارزه ای طولانی و جان فشانی، در مسیر دمکراسی گام برداشته و از جان خودشان برای پیروزی انقلاب مایه گذاشتند.

سید هندی با بیان اینکه شورای نظامی و حتی دادگاه قانون اساسی حق انحلال پارلمان را ندارند، خاطرنشان کرد: انحلال پارلمان به معنای پشت کردن به همه دستاوردهای انقلاب دمکراتیک مردم مصر است .. اما مردم مصر به راه خود برای تکمیل انقلاب و بازستاندن حقوقشان از نظامیان ادامه می دهند.

سید هندی با تأکید بر ادامه تظاهرات میلیونی مردم تا تحقق کامل اهداف انقلاب، افزود: مردم مصر خواستار کشوری قوی در سایه انقلابشان هستند.

وی افزود: اقشار مختلف مردم با انحلال پارلمان مخالفند، و پافشاری شورای نظامی بر این موضوع را محکوم می کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول