اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست بافق خبر داد

پرواز دوباره عقاب طلایی بر فراز کوه بافق

خبرگزاری فارس: یک بهله عقاب طلایی در منطقه حفاظت شده کوه بافق رهاسازی شد.

پرواز دوباره عقاب طلایی بر فراز کوه بافق

رئیس اداره محیط زیست بافق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق اظهار داشت: این عقاب از گونه عقاب طلایی است که 50 روز قبل بر اثر برخورد با اتومبیل از ناحیه پا آسیب دیده بود.

سیدجلال موسوی با اشاره به درمان دو ماهه این عقاب در بافق افزود: اطلاع‌رسانی مردمی و اقدام سریع ماموران یگان حفاظت محیط زیست مانع از مرگ این پرنده شد.

موسوی تصریح کرد: عقاب طلایی در امتداد دو رشته کوه البرز،زاگرس و کویرهای مرکزی سکونت دارد و نام خود را از پرهای طلایی و برنزی تاج، سر و پشت گردنش گرفته است.

وی با اشاره به قلمرو 90 کیلومتری این پرنده خاطرنشان کرد: این پرنده می‌توانند طعمه‌ای به وزن شش کیلوگرم را طی پرواز حمل کند.

موسوی خاطرنشان کرد: سرعت متوسط این پرنده 50 کیلومتر در ساعت ثبت شده است و می‌تواند در زمان شیرجه آن را به 320 کیلومتر در ساعت برساند.

به گزارش فارس، منطقه حفاظت شده کوه بافق با مساحتی حدود 88 هزار و 527 هکتار در فاصله 10 کیلومتری شمال‌شرق شهر بافق در استان یزد واقع شده است.

این منطقه در سال 1367به‌ عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد و در سال 1375 به‌عنوان «منطقه حفاظت شده کوه بافق» در فهرست مناطق حفاظت شده ایران به ثبت رسید.

در این منطقه حفاظت شده همچنین 44 گونه پرنده شناسایی شده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به عقاب طلایی، دلیجه، کبک، تیهو، باقرقره شکم سفید، هوبره، کوکو، زاغ بور و زاغ نوک زرد اشاره کرد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول