اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف:

کنفرانس صلح سوریه باید شرایط آغاز گفت‌وگوهای سیاسی را فراهم کند

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات تلفنی با "کوفی عنان" تاکید کرد که تلاش‌های بین المللی در چارچوب کنفرانس صلح سوریه باید بر ایجاد شرایط مناسب برای آغاز گفت‌وگوهای سیاسی در این کشور متمرکز باشد.

کنفرانس صلح سوریه باید شرایط آغاز گفت‌وگوهای سیاسی را فراهم کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»،"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در جریان مذاکراتی تلفنی با "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در مسائل سوریه، بر اهمیت متحد شدن همه تلاش‌های بازیگران بین المللی برای دستیابی به راهی مسالمت آمیز برای حل و فصل مناقشه در سوریه تاکید کرد.

در بیانیه ای که در این رابطه در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده آمده است: در این مذاکرات بر لزوم ایجاد شرایط مناسب برای آغاز گفت‌وگوهای سیاسی بین همه طرفین مناقشه در سوریه که در چارچوب آن بتوانند خود به راه حلی برای سامان دهی نظام سیاسی این کشور بپردازند، مورد تاکید قرار گرفت که ابتکارعمل روسیه برای برگزاری کنفرانسی بین المللی برای بررسی مشکلات سوریه با حضور همه نقش آفرینان اصلی در منطقه هم دقیقا به منظور دستیابی به همین هدف برنامه ریزی شده است.

در این مذاکرات دبیر کل سابق سازمان ملل متحد نیز نسبت به افزایش خشونت‌ها و تعداد قربانیان مناقشه در سوریه ابراز نگرانی کرد.

در سوریه بیش از یک سال است که اعتراضات ضددولتی و همچنین مبارزات مسلحانه مخالفان با شکل دهی ساختارهای شبه نظامی متوقف نشده است و برغم اینکه از اواسط ماه آوریل بر اساس طرح "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحاده عرب در سوریه آتش بس اعلام شده و ناظرین بین المللی برای کنترل اوضاع اعزام شده‌اند، این کشور همه روزه شاهد درگیری‌های پراکنده، عملیات تروریستی و قربانی شدن تعدادی از مردم نظامی و غیرنظامی است.

بر اساس اطلاعات سازمان ملل متحد، تعداد کلی قربانیان مناقشه داخلی در سوریه از 12 هزار نفر گذشته است، حدود 230 هزار نفر آواره شده‌اند و حدود یک میلون نفر هم به کمک‌های انسان دوستانه نیازمند هستند. 

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول