اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

یک از رهبران انقلاب یمن در گفت‌وگو با فارس:

تنها راه نجات یمن اتحاد انقلابیون و تشکل‌های سیاسی مستقل است

خبرگزاری فارس: ابوعلی الابیض،‌ از رهبران جنبش العدالة والمستقبل یمن ضمن رد هرگونه مذاکره و گفت‌وگوی انقلابیون با بازماندگان رژیم سابق تنها راه نجات یمن را اتحاد نیروهای انقلابی و احزاب سیاسی مستقل برشمرد و گفت با بازماندگان رژیم سابق نمی‌توان کشوری مستقل داشت.

تنها راه نجات یمن اتحاد انقلابیون و تشکل‌های سیاسی مستقل است

"ابوعلی الابیض"،‌ از رهبران جنبش " العدالة والمستقبل" یمن در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا،‌ پایتخت یمن به بررسی جدیدترین تحولات این کشور بعد از روی کار آمدن بازماندگان رژیم سابق پرداخت.

وی تاکید کرد که هم اکنون دو گروه در این کشور یعنی بازماندگان رژیم سابق و نیروهای سنتی برای رسیدن به قدرت با یکدیگر در حال نزاع و درگیری هستند.

این رهبر جنبش العدالة والمستقبل با اشاره به اینکه انقلاب یمن هیچ‌گاه با این دو گروه همراهی نخواهد کرد، بر تلاش انقلابیون این کشور برای یافتن راهکاری مسالمت آمیز و جدید برای مقابله با این مرحله تاکید کرد.

الابیض در بخش دیگری تأکید کرد: ما به زندگی مسالمت‌آمیز اعتقاد داریم و آن را برای یمن نه تنها امری ضروری بلکه اساسی می‌دانیم و باور داریم که این زندگی مسالمت آمیز ما در مقابله با بسیاری از چالش‌های داخلی و خارجی موفق خواهد کرد، اما این به معنای مدارا با سران رژیم سابق نیست.

 

***متن کامل این گفتگو به شرح ذیل است:***

فارس: هدف شما از گفت‌وگو با با بقای رژیم دیکتاتوری علی عبد الله صالح چیست؟

الابیض: اگر منظور از بازماندگان، بقایای رژیم "علی عبد الله صالح"، دیکتاتور مخلوع یمن است که باید گفت، آنها افرادی فاسد و جنایتکار هستند و این بالطبع امری مردود است، چون اگر غیر از این باشد، پس هدف مردم در ریختن به خیابان‌ها و انقلاب علیه رژیم چه بود، مگر نه این است که مردم یمن علیه فساد و استبداد آنها و فروپاشی اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور قیام کردند. آیا می‌توان با بقایای چنین رژیمی گفت‌وگو و مذاکره داشت.

فارس: آیا می توان با بقایای رژیم صالح در یک یک زندگی مسالمت آمیز داشت؟

الابیض: بله درست است که ما به زندگی مسالمت‌آمیز اعتقاد داریم و آن را برای یمن نه تنها امری ضروری بلکه اساسی می‌دانیم و باور داریم که این زندگی مسالمت آمیز ما در مقابله با بسیاری از چالش‌های داخلی و خارجی موفق خواهد کرد، اما این به معنای مدارا با سران رژیم سابق نیست.

 

فارس: آیا تضمینی وجود دارد که یمن نیز به سرنوشت مصر دچار نشود،‌ بگونه‌ای که ملاحظه می‌کنیم در این کشور "احمد شفیق"، نخست وزیر حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر تلاش می‌کند با رسیدن به قدرت انقلاب این کشور مصادره کند؟

الابیض: تنها ضامن خروج از این شرایط بسیار اسفبار و جلوگیری از بدتر شدن شرایط برای انقلابیون، متحد شدن نیروهای مستقل انقلابی و کادرهای حزبی ملی و تدوین نقشه راهی برای اصلاحات و تغییر و تحولات سازنده و برعهده گرفتن مسئولیت‌های امور و تکیه بر توانمندی‌های داخلی به جای وابستگی به خارج و کشورهای بیگانه از جمله عربستان سعودی و آمریکاست.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول