اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت:

گروه پیشگامان طرح غیرقابل تصوری را اجرا کرده است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: گروه تعاونی پیشگامان طرح غیرقابل تصوری را اجرا کرده است و تنها شرکت خصوصی است که توانسته فیبر بین‌الملل ایرانی را در عمان در زمان مقرر و با تکنولوژی بالا انجام دهد.

گروه پیشگامان طرح غیرقابل تصوری را اجرا کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان، محمد طاهر شمس در مراسم بهره‌برداری از نخستین فیبر بین‌الملل ایرانی متعلق به گروه پیشگامان در یزد اظهار داشت: در گذشته شرکت‌های بسیاری برای تامین پهنای باند مورد نیاز خود در صف انتظار بودند اما اکنون پهنای باند به میزانی در کشور افزایش یافته است که دیگر لازم نیست کسی در صف باشد.

وی ادامه داد: پهنای باند کشور در ابتدای سال گذشته 26.8 بوده که اکنون به 63 گیگابایت افزایش یافته است و تا پایان برنامه پنجم در سال 94 با 200 برابر شدن به 500 گیگابایت خواهد رسید.

شمس در همین زمینه به طرح‌هایی نظیر دولت الکترونیک و دیجیتالی شدن ادارات اشاره کرد و افزود: تصور ما در شرکت ارتباطات زیرساخت بر این است که 500 گیگابایت پهنای باند نیز برای کشور کم است و به فکر طرح‌هایی برای افزایش این پهنای باند هستیم.

شمس ترانزیت اطلاعات را از جمله طرح‌های در دست اجرا برای تامین پهنای باند ذکر کرد و اظهار داشت: اجرای طرح‌های ترانزیت اطلاعات علاوه بر تامین پهنای باند برای کشور امنیت را در معادلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه اگر امنیت ایران با دیگر کشورها گره بخورد، آسیب‌پذیری کشور کمتر خواهد شد، بیان کرد: با توجه به تحولات مصر و قطعی‌های چندین‌باره که مشکلاتی را برای کشورهایی نظیر هند ایجاد کرده، مراجعه به ایران برای ایفای نقش در این زمینه افزایش یافته است.

عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: اکنون ایران نقش اندکی در زمینه انتقال ترافیک بر عهده دارد از این رو شرکت ارتباطات زیرساخت طرح‌ها و برنامه‌های زود و سریعی در زمینه ترانزیت و ترافیک ارتباطات آغاز کرده است.

وی بیان کرد: در ایران 20 نقطه به عنوان درگاه خروجی بین‌الملل آماده شده است و امروز با قطعی یک فیبر دیگر مشکلی برای کشور پیش نخواهد آمد.

شمس با اشاره به اینکه ایران چندین پروژه را برای توسعه ترانزیت آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از این پروژه‌ها از روسیه وارد آذربایجان می‌شود و از جنوب به کشور عمان رفته و 3.2 ترابایت ترافیک را منتقل می‌کند.

وی گفت: اگر ایران بتواند تنها 20درصد از ترافیک را کاهش و منتقل کند، سالانه 1.2 میلیارد دلار عاید کشور خواهد شد و فیبر گروه تعاونی پیشگامان می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: گروه تعاونی پیشگامان طرح غیرقابل تصوری را اجرا کرده است و تنها شرکت خصوصی است که توانسته این طرح را در زمان مقرر و با تکنولوژی بالا انجام دهد.

وی بیان کرد: اکنون ایران با داشتن فیبر دریایی گروه تعاونی پیشگامان دارای کابلی متعلق به خود است و این کابل به طور قطع امنیت را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

وی همچنین به بخشی از شاخص‌های برنامه پنجم توسعه نیز اشاره کرد و افزود: در ابتدای سال 90 ظرفیت ترانزیت کشور 26STM (هریکSTM1 معادل 155.56 مگابیت در ثانیه ) درحدود 4 گیگابایت بوده است که اکنون به 5 هزار افزایش و در برنامه پنجم باید 1500 برابر شده و به 40 هزارSTM خواهد رسید.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول