اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمادگی مکزیک برای برگزاری نشست سران گروه بیست

خبرگزاری فارس: تنها چند ساعت مانده به آغاز نشست سران گروه بیست در شهر لوس کابوس مکزیک دولت این کشور تدابیر امنیتی شدیدی را با بیش از چهار هزار و ششصد نیروی نظامی و پلیس اتخاذ کرده است.

آمادگی مکزیک برای برگزاری نشست سران گروه بیست

به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمریکای لاتین، این روزها ساکنین شهر نه چندان بزرگ "لوس کابوس" در شمال غربی مکزیک شاهد رفت و آمد بی سابقه سران کشورهای خارجی به این شهر هستند.

این سفرها به منظور شرکت سران کشورهای عضو "گروه بیست" در نشست هجدهم و نوزدهم ماه ژوئن در مکزیک صورت می‌گیرد که البته انتظار می‌رود این گروه در پایان نشست تصمیم‌های مهمی برای حل بحران اقتصادی موجود در جهان اتخاذ کنند.

در آستانه آغاز نشست دولت مکزیک تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کرده است و به منظور تامین امنیت بیش از چهار هزار و ششصد نیروی نظامی و پلیس را به خدمت گرفته است. هتل‌هایی تحت حمایت ویژه امنیتی نیز برای استقرار هیات‌های شرکت کننده در نشست گروه بیست درنظر گرفته شده است.

در شهری که میزبان اجلاس است، 270 دوربین نظارتی نصب شده است. به منظور حفظ امنیت شرکت کنندگان، تک تیراندازها، نیروهای ویژه ضد شورش و خنثی سازی بمب در آمادگی کامل به سر می‌برند.

شهر توریستی لوس کابوس در جنوب شبه جزیره "کالیفرنیای جنوبی" مکزیک قرار گرفته و از سویی با آب‌های اقیانوس آرام و از سوی دیگر با دریای "کورتس" همجوار است.

"فلیپه کالدرون"، رئیس‌جمهور مکزیک که کشورش ریاست دوره‌ای گروه بیست را بر عهده دارد، پیش از آغاز اجلاس اظهار داشته بود: اجازه نخواهیم داد که در نشست آتی سران این گروه منحصرا بحران اقتصادی اروپا، پیامدها و راه‌های مهار آن بررسی شود.

رئیس‌جمهور مکزیک خاطرنشان کرد: هدف ما این است که دستور کار این نشست را به اروپا و مشکلات مالی آن محدود نکنیم. بدون تردید ما در نشست آتی سران گروه بیست، مشکلات مالی اروپا را بررسی خواهیم کرد اما هدفمان این است که دستور کار این نشست به مراتب گسترده‌تر از این باشد.

کالدرون در این زمینه بر ضرورت رشد تجارت آزاد، تقویت نظام مالی بین‌المللی از طریق اجرای تدابیر کارساز به ویژه افزایش منابع مالی صندوق بین‌المللی پول و همچنین ساختار بندی بهتر صندوق ثبات مالی تاکید کرد.

وی همچنین به چالش بزرگ تغییرات آب و هوایی و ضرورت تقویت رشد اقتصاد سبز اشاره کرد و گفت این دو مساله از اولویت‌های ریاست مکزیک بر گروه بیست محسوب می‌شوند.

کالدرون تصریح کرد: سران همه کشورهای گروه بیست به استثنای "ملک عبدالله"، پادشاه عربستان، در نشست سران این گروه در لاس کابوس حضور خواهند داشت.

علاوه بر سران کشورهای عضو گروه بیست، "ماریانو راخوی"، نخست وزیر اسپانیا، "خوان مانوئل سانتوس"، رئیس‌جمهور کلمبیا، "سباستین پینه‌را"، رئیس‌جمهور شیلی، "ملس زناوی"، نخست وزیر اتیوپی، "هو سن"، نخست وزیر کامبوج و "توماس بونی یایی"، رئیس‌جمهور بنین که ریاست دوره‌ای اتحادیه آفریقا را بر عهده دارد، در نشست سران گروه بیست شرکت خواهند کرد.

آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک اعضای گروه بیست هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول