اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

شخصیت‌های سیاسی، انقلابی و مذهبی مصر آرا خود را به صندوق‌ها ریختند

خبرگزاری فارس: شخصیت‌های مختلف سیاسی و انقلابی و مذهبی مصر با حضور پای صندوق‌های رای، آرا خود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر را به صندوق‌ها انداختند.

شخصیت‌های سیاسی، انقلابی و مذهبی مصر آرا خود را به صندوق‌ها ریختند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، شماری از شخصیت‌های سیاسی و انقلابی و مذهبی مصر با حضور پای صندوق‌های رای، آرا خود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر را به صندوق‌ها انداختند.

"محمد بدیع"، رهبر جماعت اخوان المسلمون مصر با حضور در منطقه "بنی سویف" رای خود را به صندوق انداخت. وی در سخنانی تاکید کرد که مصر هم اکنون در مرحله بسیار حساس آزمون و امتحان است.

از سوی دیگر "محمد مرسی"، نامزد حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون مصر با حضور در منطقه الزقازیق رای خود را به صندوق انداخت.

رای دهندگان مصری با سردادن شعار "الله اکبر و الله الحمد" از مرسی استقبال کردند.

اما "احمد شفیق"، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک و رقیب مرسی در انتخابات نیز در میان تدابیر شدید امنیتی در منطقه القاهره الجدیده حضور یافت تا رای خود را به صندوق بیاندازد.

احمد شفیق از بیم واکنش مردم از درب پشتی وارد حوزه اخذ رای شد و تنها ظرف چند دقیقه پس از انداختن رای خود به صندوق محل را به شرعت ترک کرد.

رای دهندگان حاضر در منطقه القاهره الجدیده با مشاهده احمد شفیق شعار "مرگ بر مزدوران رژیم"، "مرگ بر شفیق" را سردادند.

"عمرو موسی"، نامزد ناکام دور اول انتخابات ریاست جمهوری مصر و وزیر خارجه اسبق حسنی مبارک و دبیرکل سابق اتحادیه عرب نیز با حضور در منطقه القاهره الجدیده رای خود را به صندوق انداخت. وی در سخنانی از مردم مصر خواست با حضور پای صندوق‌های رای از این فرصت و تجریه بزرگ پیش آمده استفاده کنند.

"علی جمعه"، مفتی مصر و "احمد طیب"، شیخ الازهر نیز با حضور پای صندوق‌های رای آرای خود را به صندوق انداخته و ضمن درخواست از مردم مصر برای شرکت در انتخابات،‌ این مشارکت را وظیفه‌ای شرعی و ملی خواندند.

"نبیل العربی"، دبیرکل اتحادیه عرب لحظاتی پیش با حضور در حوزه انتخابیه دانشکده ورزشی بانوان قاهره رای خود را به صندوق انداخت.

"جیمی کارتر"، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و رئیس موسسه کارتر نیز لحظاتی پیش برای نظارت بر روند برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر وارد حوزه انتخابیه دانشکده اقتصاد قاهره شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول