اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

ترکیه در افغانستان 2 کنسولگری افتتاح می‌کند

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه ترکیه در دیدار با حامد کرزی ضمن تأکید بر امضای سند همکاری‌های درازمدت استراتژیک با افغانستان، از افتتاح 2 کنسولگری ترکیه در 2 ولایت بزرگ افغانستان خبر داد.

ترکیه در افغانستان 2 کنسولگری افتتاح می‌کند

به گزارش فارس، حامد کرزی در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای قلب آسیا در کابل، در دیداری با "احمد داوود اغلو" وزیر خارجه ترکیه، از شرکت ترکیه در این نشست، تشکر کرد.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار هر دوطرف ضمن گفت‌وگو در خصوص سند همکاری‌های استراتژیک میان افغانستان و ترکیه تأکید کردند، وزارت‌های خارجه هر 2 کشور سند یادشده را قبل از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در ماه سبتامبر سال جاری بر گزار می‌شود، جهت امضا آماده کنند.

بر اساس این گزارش، اوغلو، با تأکید بر گسترش روابط ترکیه و افغانستان، اعلام داشت که ترکیه در چارچوب روابط خود با افغانستان در 2 ولایت بزرگ افغانستان، کنسولگری افتتاح می‌کند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه ترکیه در مورد تیم‌های بازسازی کشورش در افغانستان گفت: با احترام به تصمیم دولت افغانستان که تیم‌های بازسازی ولایتی را ادارات موازی با دولت دانسته است، ترکیه می‌خواهد تیم‌های بازسازی ولایتی خود را منحل نموده و ساختمان‌های آن را به دولت افغانستان تحویل دهد.

ترکیه در حال حاضر صدها سرباز در افغانستان دارد که در قالب گروه‌های بازسازی ولایتی در مناطق مختلف افغانستان از جمله ولایت‌های "میدان وردک" و "جوزجان" فعالیت می‌کنند.

حدود 2 ماه پیش بر اثر سقوط یک فروند بالگرد نظامیان ترکی در کابل، بیش از 10 تن از این سربازان کشته شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول