اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

استقبال امارات از حکم انحلال پارلمان مصر

خبرگزاری فارس: امارات عربی متحده ضمن ابراز خرسندی از حکم دادگاه قانون عالی اساسی مصر در انحلال پارلمان مصر این حکم را شکستی برای جماعت اخوان المسلمون قلمداد کرد.

استقبال امارات از حکم انحلال پارلمان مصر

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره العربیه، امارات عربی متحده را باید اولین رژیم عربی برشمرد که از رای دادگاه عالی قانون اساسی مصر در انحلال مجلس این کشور استقبال کرد.

مسئولان اماراتی این حکم دادگاه قانون اساسی مصر را شکستی برای جماعت اخوان المسلمون قلمداد کردند که اکثریت را در پارلمان در دست دارد. 

" ضاحی خلفان"، رئیس پلیس دبی و عضو شورای اجرایی حکومت این کشور انحلال مجلس الشعب مصر را شکست بزرگی برای اخوان المسلمون دانست و این گروه را به عدم تبعیت از قانون متهم کرد.

خلفان پس از سرنگونی حسنی مبارک،‌ رئیس جمهوری مخلوع مصر همواره و به مناسبت‌های مختلف و به صورت مستقیم و آشکار جماعت اخوان المسلمون مصر را به قانون‌شکنی متهم کرده است.

در انتخابات سه مرحله‌ای پارلمانی مصر حزب 'آزادی و عدالت" شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون 127 کرسی در لیست احزاب و 108 کرسی در لیست مستقل و فردی و در مجموع 18/47 درصد نمایندگان مجلس مصر را به خود اختصاص داد.

دادگاه عالی قانون اساسی مصر پنج‌شنبه گذشته در حکمی جنجالی صلاحیت یک سوم نمایندگان پارلمان مصر را ابطال کرد که اکثر آنها نمایندگان جماعت اخوان المسلمون مصر در پارلمان بودند.

این دادگاه همچنین در حکمی از برکناری "احمد شفیق"، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک از انتخابات ریاست جمهوری مصر ممانعت کرد.

رای دادگاه قانون اساسی مصر در حالی به تنش‌های سیاسی موجود در مصر دامن زد که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با حضور "محمد مرسی" و "احمد شفیق" امروز آغاز شد.

به قدرت رسیدن اسلامگرایان در مصر نگرانی شیوخ حاشیه جنوبی خلیج فارس و غرب را به دنبال داشته است.

به عقیده تحلیلگران، آرای80 درصدی اسلامگراها در انتخابات 4 ماه پیش مجلس، غرب را به شدت نگران کرده است چرا که حاکمیت اسلامگراها در مصر معادلات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را به شدت تغییر می دهد

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول