اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سازمان ملل بار دیگر رفع محاصره نوار غزه را خواستار شد

خبرگزاری فارس: سازمان ملل متحد بار دیگر بر رفع محاصره تحمیلی بر نوار غزه که اکنون وارد ششمین سال متوالی شده است، تاکید کرد.

سازمان ملل بار دیگر رفع محاصره نوار غزه را خواستار شد

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری"فلسطین الیوم"، "ادواردو دل بوئه" معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک کنفرانس خبری گفت که "بان کی مون" دبیرکل این سازمان نسبت به عواقب خطرناک انسانی محاصره تحمیلی نوار غزه بر شهروندان فلسطینی هشدار داده است.

وی گفت که کی‌مون بار دیگر رفع محاصره نوار غزه بر اساس قطعنامه شماره 1860 سازمان ملل در سال 2009 و اجازه آزادی تردد فلسطینیان به نوار غزه و بالعکس، افزایش واردات به غزه بویژه مواد ساختمانی و بازسازی این منطقه را خواستار شد.

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که ارزش اجمالی طرح‌های سازمان ملل که موافقت مسئولان صهیونیست برای اجرای آنها در نوار غزه کسب شده است، به حدود 365 میلیون دلار رسیده است.

این در حالی است که دو روز پیش نیز پنجاه سازمان بین‌المللی در کنفرانس خبری که به مناسبت گذشت 5 سال از محاصره نوار غزه در مقر آنروا در غزه برگزار شد، اعلام کردند: اوضاع غزه به دخالت فوری و اعمال فشار بر اسرائیل برای رفع محاصره به منظور جلوگیری از آثار فاجعه‌آمیز آن بر تمامی سطوح زندگی ساکنان این منطقه نیاز دارد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول